20 دی 1393
شماره خبر: 135226

قانون کم نداریم عزم اجرا مهم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

قانون کم نداریم عزم اجرا مهم است


وزیر دادگستری با اشاره به اینکه باید از سازمان ملی استاندارد حمایت شود، گفت: ما قانون کم نداریم، عزم اجرا مهم است به همین منظور باید از قوانین پشتیبانی کنیم که خوب اجرا شوند.
حجت الاسلام مصطفی پور محمدی ضمن بازدید از سازمان ملی استاندارد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد یکی از مراکز مهم تنظیم تولیدات، بازار مصرف و همچنین واردات و صادرات کشور است. پورمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه مردم برای استفاده از تولیدات نیاز به تضمین دارند، تاکید کرد: ساماندهی وضعیت کیفیت و سلامت کالا و همچنین شرایط مناسب برای مصرف مردم به عهده سازمان ملی استاندارد است. وزیر دادگستری از جایگاه ممتاز سازمان ملی استاندارد یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه کشور در حوزه تولید و صنعت در حال رشد است، نیاز ما به سازمان استاندارد بیش از گذشته خواهد بود.
رئیس جمهور به حمایت از سازمان ملی استاندارد تاکید دارد
وی با اشاره به توانمندی های داخلی و خوداتکایی در حوزه صنعت و تولید، اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی همه توجه ها به توان ملی و داخلی است در نتیجه باید به منابع، توانایی ها و تولیدکنندگان داخلی توجه بیشتری کنیم و در اینجا جایگاه سازمان ملی استاندارد ویژه تر می شود. پورمحمدی از مقید بودن دولت تدبیر و امید به قوانین، خبر داد و بیان کرد: برای دولت جدید احترام به قانون از اهمیت زیادی برخوردار است و حفظ حقوق مردم نیز یکی دیگر از اقداماتی است که دولت به جد پیگیری می کند، یکی از سازمان هایی که در حفظ حقوق مردم نقش بسیار برجسته ای دارد و بازار کسب و کار و داد و ستد را کنترل و تنظیم می کند سازمان ملی استاندارد است. وزیر دادگستری از ارائه گزارش رییس سازمان استاندارد به دولت خبر داد و گفت: گزارش عملکرد سازمان استاندارد مورد استقبال و تاکید دولت قرار گرفت، رییس جمهور نیز تاکید داشتند که از سازمان ملی استاندارد باید حمایت بیشتری کرد. پورمحمدی از قوه قضاییه با عنوان تضمین کننده اقدامات قانونی یاد کرد و افزود: اگر سازمان ملی استاندارد بخواهد وظیفه اش را به خوبی انجام دهد باید یک مرجع قدرتمند از این سازمان حمایت کند و طبیعی است که وظیفه ما در قوه قضاییه، در وزارت دادگستری و در سازمان تعزیرات حکومتی حمایت از اقدامات سازمان ملی استاندارد است. وی در پاسخ به این پرسش که در دولت تدبیر و امید چه تدبیری برای خلاء های قانونی سازمان استاندارد در نظر گرفته شده است؟ گفت: حضور ما در این سازمان اعلام حمایت و پشتیبانی از این مجموعه است، ما قانون کم نداریم، عزم اجرا مهم است و باید از قوانین پشتیبانی کنیم که خوب اجرا شوند.
منابع و امکانات سازمان ملی استاندارد باید ارتقاء یابد
وزیر دادگستری با اشاره به اینکه بودجه بیشتری نیاز است تا سازمان ملی استاندارد وظایفش را به خوبی انجام دهد،اعلام کرد: تجهیزات سازمان ملی استاندار ضعیف است، نیاز به نیروهای کارشناس بیشتری دارد و باید منابع و امکانات این سازمان ارتقاء یابد و در سطح ملی چه از سوی دولت و چه از سوی قوای دیگر و همچنین از سوی رسانه ها باید این سازمان مورد حمایت قرار گیرد. وی معرفی این سازمان به مردم را مستلزم انجام اقدامات مناسب دانست و یادآور شد: اگر اقدامات مناسبی برای شناسایی این سازمان به مردم انجام شود می توانیم شاهد اعتماد مردم به آرم و نشان این سازمان باشیم. پورمحمدی گفت: در حال حاضر مشکل قانونی خاصی وجود ندارد، باید حمایتهای منسجمی از این سازمان داشته باشیم. وزیر دادگستری در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه ساز و کار قوه قضاییه و وزارت دادگستری در برخورد با متخلفان که کالاهای غیر استاندارد، تولید می کنند به ویژه در تولید لبنیات که رابطه مستقمی با سلامت مردم دارد، چیست؟ گفت: این قبیل اقدامات جنبه تخلف و جرم پیدا می کند و به طور حتم برخورد می کنیم در ابتدا جلوی چنین اقدامی گرفته می شود که در بازار توزیع و عرضه نشود. پورمحمدی در پایان متذکر شد: با متخلفانی که جان و سلامت مردم را نادیده می گیرند به شدت برخورد می کنیم و مجازات خواهند شد، پرونده های زیادی وجود دارد و خسارات زیادی نیز از متخلف دریافت شده است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود