29 دی 1393
شماره خبر: 135974

آلاینده‌های جوی تمامی شرایط وقوع بارندگی را از بین می‌برند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آلاینده‌های جوی تمامی شرایط وقوع بارندگی را از بین می‌برند


مدیرکل هواشناسی البرز گفت: تمامی پیش‌بینی‌های هواشناسی در استان البرز صحت دارد ولی آلاینده‌های جوی شرایط وقوع بارندگی را از بین می‌برند.
منصور رحمانیان، گفت: برای وقوع بارندگی باید رطوبت موجود در هوا به 80 درصد برسد و هسته‌های تراکم نیز به اندازه کافی موجود باشد که این امر دراستان البرز محقق می‌شود.
وی افزود: ولی متاسفانه در مناطق کرج و فردیس که میزیان آلاینده‌های جوی بالاست تمامی شرلایط بارندگی با این آلودگی‌ها از بین می‌رود و بارندگی که هواشناسی از آن خبر می‌دهد محقق نمی‌شود و این امر صحت پیش‌بینی را در نظر مردم زیر سوال می‌برد. رحمانیان خاطرنشان کرد: بارندگی‌های پیش‌بینی شده در شهرهای هشتگرد، طالقان و پورکان و سایر مناطق البرز به جز مناطق آلوده طبق پیش‌بینی اتفاق می‌افتد ولی در کرج و فردیس بارندگی به خاطر آلودگی هوا به علت از بین رفتن شرایط لازم، اتفاق نمی‌افتد.وی ادامه داد: میزان وقوع پیش‌بینی‌های هواشناسی درالبرز 98 درصد است و این در مناطقی با هوای سالم به صورت کامل صورت می‌گیرد. مدیرکل هواشناسی البرز در پایان گفت: از بین بردن منابع آلایندگی هوا درالبرز باید دراولویت برنامه‌های مسئولین و شهروندان باشد و هر قشری باید با یکسری اقدامات در محقق شدن این امر سهیم باشند.


منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود