2 بهمن 1393
شماره خبر: 136202

تاکید آیت‌الله حسینی‌‌همدانی از لزوم وجود بصیرت در شناخت مسائل دینی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 تاکید آیت‌الله حسینی‌‌همدانی از لزوم وجود بصیرت در شناخت مسائل دینی


امام‌جمعه کرج در کلاس درس اخلاق این هفته درباره تفقه در دین و دوری از خارج شدن از مسیر اصلی و داشتن بصیرت دینی مواردی را مطرح کرد.
آیت‌الله سید‌محمدمهدی حسینی‌همدانی شامگاه چهارشنبه در کلاس درس اخلاق این هفته با اشاره به شخصیت انسان‌های اهل دنیا اظهار داشت: انسان باید تفقه در دین داشته باشد و دین را خوب بفهمد و برای اطلاع و شناخت دین از هدایت‌های انبیا و اولیای الهی بهره گیرد. وی افزود: انسانی که چشمش حجاب دارد و انس با عالم ماده پیدا کرده نمی‌تواند عالم ملکوت را درک کند و در این زمینه به مشکل بر می‌خورد. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به غفلت‌های انسان در شناخت دین و لزوم تفقه در آن تصریح کرد: این حجاب و غفلت‌ها و بی‌خبری‌ها انسان را گرفتار می‌کند و فطرت الهی انسان‌ها را از آن‌ها می‌گیرد. امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه پیامبران خدا و اولیای الهی اینگونه نیستند که فطرت‌شان کور شود، خاطرنشان کرد: خروج از این وضعیت یا با آیات آفاق یا آیات انفسی است و یا با واسطه هدایت پیامبران و انبیای الهی صورت می‌گیرد. امام‌جمعه کرج بیان کرد: انسانی که جویای کمال است و دنبال این است که در مسیر حقیقت و صلاح گام بردارد باید دست در دست انبیا و اولیای الهی بگذارد و کمال خود را از آن‌ها بخواهد. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به لزوم شناخت مسائل دنیوی و اخروی بیان کرد: کسی می‌تواند از هدایت الهی بهره‌مند شود که تفقه در دین داشته باشد و انسان با کمک و یاری انبیای الهی می‌تواند در مسیر فقاهت قدم بردارد. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت پرهیز از دنیاپرستی گفت: خداوند به حضرت محمد(ص) فرمود که دنیا و اهلش را مورد بغض بدارد و کسی که دنبال دینش نمی‌رود نیز اهل دنیا است. امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه همه باید این قاعده‌ها را رعایت کنند، افزود: زن و فرزند، عمر، مال دنیا و پدر و مادر امانت‌های انسان هستند و این امانات باید خوب حفظ شود. امام‌جمعه کرج بیان کرد: کسانی که خداوند به آن‌ها هوش و گوش داده و از هیچ کدام از این نعمات استفاده نمی‌کنند دچار غفلت هستند و تفقه در دین ندارند. آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: تفقه در دین به معنی بصیرت و غیرت دینی است و به معنی فهم دقیق و عمیق از دین است. امام‌جمعه کرج در مورد لزوم استفاده از فرصت‌های بدست آمده، گفت: فاصله‌های بسیار کم و بی‌مقدار در طول سالیان عمر سبب ایجاد مشکل و گاهی نیز ایستادن در مقابل خداوند و دین می‌شود.
امام‌جمعه کرج گفت: کسی که اهل بصیرت است و هدف‌گذاری درستی نداشته باشد مانند این است که از مسیر اصلی منحرف شده و در مسیر غیر از هدف قدم بر می‌دارد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود