6 بهمن 1393
شماره خبر: 136400

پلیس فتا البرز در خصوص خرید اینترنتی بلیط های نوروزی هشدارداد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پلیس فتا البرز در خصوص خرید اینترنتی بلیط های نوروزی هشدارداد


رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز از خریداران اینترنتی بلیط های نوروزی قطار و ... خواست به نکات ایمنی توجه بیشتری کنند.
سرهنگ یزدان نیکنام افزود : با توجه به آغاز پیش فروش بلیط های نوروزی سال 94 عده زیادی از هموطنان در تدارک خرید اینترنتی این بلیط ها از طریق فضای مجازی هستند.
وی با توجه به اینکه کاربران ازطریق اینترنت اقدام به ثبت نام بلیط می کنند خاطرنشان کرد: این امر سبب می شود عده ای سودجو با طراحی صفحاتی مشابه سایت اصلی که در اصطلاح به آن 'فیشینگ' گفته می شود، اقدام به سرقت اطلاعات کنند که از این روش سرقت اینترنتی، اطلاعات کاربر بجای ثبت در سرور اصلی به رایانه شخص سوء استفاده گر منتقل می شود. رییس پلیس فتا البرز به کاربران تاکید کرد که هنگام ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی باید به دو مشخصه https و نشان قفل امنیتی توجه نمایند و برای وارد کردن اطلاعات بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند. وی خاطر نشان کرد: یکی از بهترین روش هایی که می توان صفحات جعلی را از صفحات اصلی تشخیص داد این است که کاربران یکبار مشخصات حساب خود را در درگاه بانکی اشتباه وارد نمایند، این بدان معناست که اگر سایت جعلی باشد هیچگونه پیامی نسبت به اطلاعات غلط نخواهد داشت و هرگونه اطلاعات غلط یا درست را ثبت خواهد کرد، درحالی که اگر صفحه اصلی باشد در صورت درج نمودن اطلاعات غلط مانند رمز عبور بلافاصله پیام خطا خواهد داد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود