5 اسفند 1393
شماره خبر: 138217

منابع طبیعی ناشناخته مانده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

منابع طبیعی ناشناخته مانده است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه منابع طبیعی در فرهنگ عمومی جامعه ناشناخته است، گفت: تمام دستگاه ها برای نهادینه شدن این فرهنگ باید مشارکت کنند.
حسین میررجبی با اشاره به نقش مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی اظهار داشت: با توجه به محدودیت نیرو و امکانات اگر از ظرفیت مردم علاقه مند و این سرمایه های اجتماعی کشور استفاده نکنیم، به طور حتم در حفاظت از منابع ملی موفق نخواهیم بود. وی یادآور شد: مشارکت اعضای سازمان های فعال در بحران های زیست محیطی از جمله آتش سوزی های سیراچال و سایر مناطق استان که در سال جاری به وقوع پیوست کمک شایانی به حفظ منابع طبیعی می کند. میررجبی فرهنگسازی در زمینه افزایش مشارکت های مردمی را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر در شرایطی هستیم که ابتدا باید فرهنگسازی کامل و مناسبی درباره منایع طبیعی صورت گیرد تا حفاظت از آن در میان تک تک مردم کشور نهادینه شود. وی با بیان اینکه منابع طبیعی در فرهنگ عمومی جامعه ناشناخته است، تاکید کرد: در این شرایط وظیفه ما در گسترش و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی سنگین تر است و تمام دستگاه ها برای نهادینه شدن این فرهنگ باید مشارکت کنند زیرا این موضوع کار یکی دو سال نیست و لازم است اقداماتی اساسی در این زمینه انجام شود. میررجبی گفت: انتظار داریم مسئولان به تکالیف و وظایفشان در قبال عرصه های طبیعی کشورعمل کرده و بیشتر در کنار منابع طبیعی باشند.
وی افزود: تغییر رویکرد به منابع طبیعی به عنوان موجودی زنده به مشارکت جدی تمام دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت رسانه ها و انجمن های مردمی نیاز است.
۵ میلیون اصله نهال غرس می شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از اعلام آمادگی این مجموعه در امر آموزش، اطلاع رسانی و درختکاری با مشارکت مردم خبر داد و گفت: مشارکت مردم در حمایت و حفاظت از عرصه های طبیعی تضمینی برای توسعه پوشش گیاهی و حفاظت از عرصه های ملی است. میررجبی درباره برنامه های هفته منابع طبیعی در البرز گفت: در این هفته نهالکاری و درختکاری ۱۳ هکتار از اراضی استان با ظرفیت پنج میلیون اصله به بهره برداری می رسد. به گفته وی نهال‌کاری در بخش بیابان، کپه‌کاری، آبخیزداری، پروژه‌های بیولوژیک و مکانیکی نیز از دیگر اقداماتی است که در هفته منابع طبیعی به انجام می رسد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود