11 اسفند 1393
شماره خبر: 138576

یک استاد دانشگاه: روش تعلیم و تربیت در مدارس باید تغییر کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

یک استاد دانشگاه: روش تعلیم و تربیت در مدارس باید تغییر کند


عضو هیات علمی پژوهشگاه تعلیم و تربیت کشور، تغییر درروش تعلیم و تربیت درمدارس را ضروری دانست.
دکتر عبدالعظیم کریمی روز دوشنبه درهمایش ترنم تربیت که به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امورتربیتی درکانون رشد آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار شد، به دو شیوه آموزشی تکاثری و کوثری اشاره کرد و گفت: روش آموزش کنونی در مدارس کشور تکاثری است. وی در توضیح این دو روش اظهارداشت : روش تکاثری یا تراکمی و روش کوثری هریک دارای ویژگی های خاص خود هستند که در روش تکاثری آموزش به سبک غیر اصولی ارایه می شود. کریمی گفت: در روش تکاثری ، ذهن دانش آموزان توسط معلمان از مطالب از پیش تهیه شده ، پرمی شود و مجالی برای تفکر آینده سازان باقی نمی ماند. عضو هیات علمی پژوهشگاه تعلیم وتربیت کشور ادامه داد: روش کوثری دارای ویژگی هایی همچون تفکر، آزادی عمل درمطالعه و نوآوری توسط دانش آموزان است. وی بیان کرد: این روش به دانش آموزان مجل می دهد تا خود به دنبال کشف موضوعات علمی بروند.
این استاد دانشگاه افزود: روش تکاثری نازایا بوده اما روش کوثری پویا و زایا است . وی ، پیشبرد برنامه های آموزشی در محیط خانه و مدرسه را براساس تعالیم قرآنی ضروری دانست و گفت: تربیت نسل آینده ساز با اتکا بر آموزه های دینی رشد و بالندگی را به دنبال دارد. عبدالکریم رستمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج، هدف از برگزاری این همایش را برداشتن موانع در مسیرعلم و دانش برشمرد و اظهار داشت: تلاش می رود در عرصه تعلیم وتربیت راه های رسیدن به بینش و علم با شیوه های مطلوب پیش برود.
وی گفت: دانش افزایی کار دشواری نیست اما دست یافتن به بینش به مراتب دشوار است و باید در این مسیر تلاش بیشتری کرد. وی بیان کرد: دستیابی به بینش علمی و اخلاقی در سایه تربیت صحیح به دست می آید. رستمی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: ستاد دهه فجر ناحیه سه آموزش و پرورش کرج امسال به عنوان فعال ترین ستاد درسطح تمام ستادهای ادارات استان نمونه شناخته شد. در همایش یک روزه معاونین و کارشناسان پرورشی ناحیه سه آموزش و پرورش کرج ، نکات آموزشی در زمینه تعلیم و تربیت توسط اساتید دانشگاه بیان شد. استان البرز 450 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود