14 اسفند 1393
شماره خبر: 138831

اهل آخرت برای رفع مشکل مردم تلاش می‌کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اهل آخرت برای رفع مشکل مردم تلاش می‌کنند


امام‌جمعه کرج با بیان ویژگی‌های انسان های اهل آخرت گفت: انسان‌های اهل‌آخرت تواضع و حیائشان زیاد است و با گذشت از خواسته‌های خود برای مردم تلاش می‌کنند.
آیت‌الله سید‌محمدمهدی حسینی‌همدانی در کلاس درس اخلاق این هفته با اشاره به شخصیت انسان‌های اهل آخرت اظهار داشت: انسان‌های اهل‌آخرت تواضع و حیائشان زیاد است و با گذشت از خواسته‌های خود برای مردم تلاش می‌کنند. وی‌افزود: اهل آخرت عاقل هستند و سودشان برای افراد جامعه زیاد است و برای رسیدن منافع خود تلاش نمی‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در انسان‌های اهل آخرت مکر و حیله کم است، تصریح کرد: اهل آخرت اهل محاسبه نفس ،کلامشان موزون و خوش برخورد و با مردم نرم‌خو هستند. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به لزوم شناخت مسائل دنیوی و اخروی بیان کرد: اهل آخرت چهره متواضعی دارند و اهل تقوا بوده و با مردم خوب برخورد می‌کنند. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت سپاس‌گذاری از نعمات خداوند گفت: خداوند تمام عالم هستی را در انسان خلاصه کرده است و انسان باید شکر‌ گذار نعمات خداوند باشد. امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه سپاس‌گذاری از نعمات خداوند، فقیر و غنی نمی‌شناسد، بیان کرد: درخواست و خواسته‌های انسان باید از خداوند باشد و اگر از کسی درخواستی داشته باشد باید به فکر آبروی خود باشد و بداند که این خواسته را از چه کسی طلب می‌کند.آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه خداوند به پیغمبر اسلام(ص) فرمود که از دنیا و اهلش دوری کند، خاطرنشان کرد: حیاء حالت شرمندگی است که در انسان به خاطر انجام کاری که شرعا ،عرفا ، عقلا خوب نیست ایجاد می‌شود و در برخی از موارد مانند کسب و رزق و روزی خانواده توصیه نمی‌شود. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به نعمات خداوند به انسان گفت: چهار صفت است که اگر این 4 صفات در انسانی باشد خداوند تمام حسنات را برای وی محاسبه می‌کند که یکی از آن چهار صفت صدق است که انسان باید در اظهاراتش صادق باشد و دروغ نگوید. آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به آثار بد دروغ‌گویی در انسان‌ها ، گفت: بنا به روایات و احادیث اگر همه گناهان در اتاقی قرار داده شوند و کلید ان اتاق شراب باشد دروغ از شراب نیز بدتر است. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به مورد دوم بیان کرد: حیاء از دیگر مواردی است که باعث برکاتی برای انسان در حالات مختلف است. امام‌جمعه کرج گفت: مورد سوم حسن خلق است که یکی از مشخصات موجود در انسان‌های اهل‌آخرت است و حسن‌خلق دارای برکات فراوانی برای انسان در دنیا و آخرت است. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: شکر‌گذاری مورد چهارم است و لازم است که در همه حال شکر‌گذار نعمات خداوند متعال باشیم. آیت‌الله حسینی‌همدانی تصریح کرد: باید از خداوند متعال آنطور که هست حیاء کرد و باید به فکر قبر و قیامت و آخرت بود. امام‌جمعه کرج با اشاره به شخصیت این افراد گفت: انسان‌های اهل اخرت دارای این 4 صفت هستند و رعایت موارد یاد شده برای انسان اهل آخرت برکات فراوانی دارد. وی با بیان اینکه داشتن حیاء برخی مواقع به ضرر انسان است بیان کرد: انسانی که موقع علم‌آموزی حیا داشته باشد بی‌سواد می‌ماند و و حیاء در راه کسب رزق و روزی نیز باعث فقیر‌شدن انسان می‌شود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود