30 فروردین 1394
شماره خبر: 140504

بیش از 35 درصد پرونده‌ها با صلح و سازش مختومه می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بیش از 35 درصد پرونده‌ها با صلح و سازش مختومه می‌شود


لقمان کیاپاشا، با بیان اینکه در سال 93 بیش از 95 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان البرز وارد شده است، اظهار داشت: آمار نشان می‌دهد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف استان البرز در سال گذشته افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه حدود 7 درصد از موجودی پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان البرز کسر شده است که این آمار نشان‌دهنده کاهش پرونده‌های موجودی است، بیان کرد: میزان مصالحه سال گذشته در مقایسه با سال 92 حدود 5 درصد افزایش داشته است. معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه پرونده‌هایی که در سال 93 با قابلیت صلح و سازش در شورای‌های حل اختلاف سطح استان البرز مطرح شد را بررسی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: میزان 35 درصد از این پرونده‌ها با صلح و سازش مختومه اعلام شدند. کیاپاشا با اشاره به پرونده‌های مطالبه نفقه، استرداد جهیزیه و مطالبه اجرت‌المثل که مرتبط با دادگاه خانواده هستند، اظهار داشت: در سال 93 دادگاه‌های خانواده تا سقف صلاحیت شورای حل اختلاف این پرونده‌ها را به شوراهای حل اختلاف استان البرز برای رسیدگی ارجاع دادند. وی با بیان اینکه می‌توان پرونده‌هایی را که با مصالحه ختم شده‌اند در سال‌های 92 و 93 با یکدیگر مقایسه کرد، گفت: از لحاظ مقایسه‌‌ای میزان پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش داشته‌اند و با مصالحه مختومه شده‌اند در سال گذشته افزایش یافته است. معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه 118 شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان البرز مشغول به فعالیت هستد، اظهار داشت: برخی از این شعب از صبح شروع به فعالیت می‌کنند و برخی دیگر از این شعب فقط بعد از ظهرها فعالیت دارند و برخی دیگر از این شعب در هفته سه روز به صورت عصرگاهی فعالیت دارند. کیاپاشا با بیان اینکه تعدادی از کارکنان شعب شورای حل اختلاف استان البرز به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در سال 93 کلیه کارکنان شورای حل اختلاف که شرایط بیمه شدن را داشتند بیمه شدند.
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان البرز افزود: حدود 50 نفر از قضات دادگستری به‌عنوان قاضی شورا با شوراهای حل اختلاف استان البرز همکاری می‌کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود