2 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140784

سمینار ازدواج آسان در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سمینار ازدواج آسان در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد


به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج سمینار ازدواج آسان، به هنگام، ساده و پایدار با حضور حجت الاسلام والمسلمین امن ا... فرید مسئول دفتر نهاد و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دهنوی و با شرکت جمعی از مسئولین و دانشجویان واحد کرج در سالن اجتماعات مرکزی این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام دهنوی، کارشناس خانواده به بحث و بررسی پیرامون روابط پیش از ازدواج پرداخت و گفت: یکی از آفت های جدید ازدواج های امروز بی توجهی به روابط پیش از ازدواج و ضوابطی است که نادیده گرفته شده و مشکل ساز خواهد بود.وی با اشاره به اینکه دو دسته از جوانان در رابطه با برقرار روابط پیش از ازدواج مسأله دارند ادامه داد: یک دسته جوانان مومن و معتقدی هستند که می خواهند از طرف مقابل خود شناخت داشته باشند اما از حرمت و حلیت آن نگرانند و دسته دیگر جوانانی هستند که به این موضوع فکر می کنند که ازدواج با داشتن رابطه قبل از آن در آینده آسیبی به زندگی خانوادگی و ازدواجشان وارد خواهد کرد یا خیر؟حاج آقا دهنوی افزود: تمامی مراجع عظام رابطه پیش از ازدواج را به نفسه دارای مشکل نمی دانند به شرطی که 5 ضابطه اسلام در آن رعایت شود. حجت الاسلام والمسلمین دهنوی این ضوابط اسلامی را نداشتن نگاه شهوت آلود، عدم برقراری ارتباط عاطفی، نداشتن خلوت به گونه ای که امکان حضور و رفت و آمد فرد دیگری نباشد و ترس از ارتکاب به حرام وجود داشته باشد، عدم سخن گفتن و رفتار همراه با طنازی و دلبری و در آخر نخندیدن (قهقهه نزدن)و عدم تحریک و سوء برداشت طرف مقابل برشمرد که دو شرط آخر به خانم ها اختصاص دارد.
وی در سخنان خود به همه جوانان و دانشجویانی که قصد ازدواج دارند توصیه کرد حتی الامکان از برقرار روابط پیش از ازدواج پرهیز نمایند و افزود: تجربه نشان داده است که این گونه روابط بجز دردسر منفعتی نخواهد داشت و چون نمیتوانید این شروط را به صورت دقیق و کامل رعایت کنید لذا ثمره آن عشق و نابینایی است و انسان عاشق هم نابینا و هم ناشنوا میشود. وی در ادامه نکته قابل توجه و مهم برای جوانان را در دو جمله کوتاه بیان کرد و گفت:"درست ازدواج کنید ، درست زندگی کنید."و "عاقلانه ازدواج کنید و عاشقانه زندگی کنید."
دهنوی در ادامه سخنانش عشق را یکی از مهمترین مصداق های آرامش دانست و با اشاره به ناپایداری روابط حاصل از آشنایی زوج ها در خیابان افزود: ازدواج های حاصل از دوستی های خیابانی، هیچگاه رنگ آرامش به خود نخواهد دید. این استاد حوزه و دانشگاه همچنین مهمترین اصل زندگی را آرامش دانست و اظهار داشت: علاوه بر آنکه باید به آسایش در زندگی توجه کرد باید به آرامش توجه ویژه ای داشت. لازم به ذکر است در پایان این مراسم با پرسش و پاسخ دانشجویان مسائل و دیدگاه های خود را مطرح کردند و پاسخ ها و راهکارهای لازم از سوی این کارشناس مسائل دینی و اجتماعی به آنان داده شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود