21 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141844

نشست آموزشی آشنایی با آسیب های فضای سایبری در مجتمع کانون البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نشست آموزشی آشنایی با آسیب های فضای سایبری در مجتمع کانون البرز برگزار شد


تمامی همکاران کانون البرز در نشستی، توسط رییس اداره تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری البرز، با آسیب های فضاهای مجازی آشنا شدند.
سرگرد سید مرتضی موسوی،رییس اداره تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری البرز،در سخنانی بر اهمیت آشنایی و آگاهی هر چه بیشتر جامعه با آسیب های فضای مجازی تأکید و مطالب بسیار زیادی را در این زمینه عنوان کرد. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت،اهمیت فضای سایبر و امنیت آن به حدی است که معظم له در فرمایشات شان اهمیت فضای سایبری را به اندازه انقلاب اسلامی دانسته اند. موسوی با بیان نمونه های عملکرد های اسلام ستیزی در غرب و هم چنین نمونه هایی از تهدید های شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک،وایبر و اهداف سازندگان این شبکه ها ، گفت: حدود 90 درصد از جرایم رایانه ای و اینترنتی به جهت عدم آگاهی و دقت لازم صورت می گیرد. انتشار تصاویر نامتعارف،فروپاشی بنیان خانواده ها و افزایش طلاق از موارد دیگری بود که در این نشست مطرح شد. رییس اداره تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری البرز هم چنین از اعتیاد نوجوانان و جوانان به اینترنت صحبت کرد و افزود:متاسفانه امروزه تنها هفت تا ده درصد مراجعات به اینترنت فقط برای پژوهش و فعالیت های علمی است و بقیه زمان های جوانان ایرانی در وب گردی به صورت بی هدف و در سایت های اینترنتی غیر مفید سپری می شود و این یک تهدید جدی است .
گفتنی است فیلم ها ی متعددی نیز جهت بیان مصداق ها و نمونه های عینی برای همکاران به نمایش درآمد. مهری فلاح،معاون فرهنگی و کارشناس آموزش استان نیز در تشریح برگزاری این نشست گفت: این نشست توسط معاونت اجتماعی – فرهنگی نیروی انتظامی استان البرز و به منظور آشنایی هر چه بیشتر تمامی همکاران کانون با آسیب های فضای مجازی و پیشگیری از آن برگزار شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود