28 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142178

تلاش داریم قانون ملی استاندارد تا پایان امسال به تصویب مجلس برسد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 تلاش داریم قانون ملی استاندارد تا پایان امسال به تصویب مجلس برسد


رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه سازمان ‌استاندارد باید به جایگاه اصلی خود در کشور دست یابد، گفت: قانون ملی استاندارد در مجلس مراحل پایانی را سپری می‌کند و تلاش می‌شود تا پایان سال در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.
نیره پیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه زیرساخت‌های استاندارد برای ورود کالا به بازارهای رقابتی داخلی و خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: قانون ملی استاندارد در مجلس مراحل پایانی را سپری می‌کند و تلاش می‌شود تا پایان سال در صحن علنی مجلس به تصویب برسد. وی افزود: این قانون به‌گونه‌ای تنظیم شده که بر اساس رویکرد نوین استانداردسازی در کشورهای پیشرفته به‌ویژه اتحادیه اروپا و منطبق با فرمان مقام معظم رهبری از جمله سیاست اقتصاد مقاومتی است که امید است با تصویب این قانون از مشکلات موجود کاسته شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه این سازمان باید جایگاه خود را همانند دیگر کشورها به دست آورد، گفت: دولت و مجلس نیز اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از این سازمان دارند. وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد، سازمان نظارتی تلقی می‌شود که در مباحث بهداشت، ایمنی و سلامت مردم بسیار تاثیرگذار است، بیان کرد: تلاش می‌کنیم با استقرار رویکرد جدید، طرح تحول نظام استانداردسازی و نظام استانداردسازی یکپارچه، اجرایی شود. پیروزبخت با بیان اینکه هر کشوری دارای نظام استانداردسازی یکپارچه است که تمامی دستگاه‌ها با هدایت سازمان ملی استاندارد، آن را اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: امید است با کمک این قانون به مطالبات مردم و حاکمیت پاسخی درست بدهیم.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود