18 خرداد 1394
شماره خبر: 143382

صرفه‌جویی ۲۰ درصدی توسط شهروندان برای تامین آب البرز ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

صرفه‌جویی ۲۰ درصدی توسط شهروندان برای تامین آب البرز ضروری است


مدیرکل آب منطقه‌ای استان البرز گفت: اگر صرفه‌جویی حداقل ۲۰ درصدی توسط شهروندان داشته باشیم، تابستان کم تنشی را در البرز پیش‌رو داریم و مدیریت مناسبی نیز در زمینه آب شرب استان انجام می‌شود.
بهزاد پارسا با اشاره به وضعیت آبی استان البرز و نیز بحران کم‌آبی اظهار داشت: حجم ذخیره آبی موجود در سد‌ها مناسب است اما باید در نظر داشته باشیم که تخصیص استان البرز از دو سد طالقان و امیرکبیر، 55 میلیون متر مکعب است. وی با بیان اینکه تا سال گذشته حق برداشت بیش از 12 میلیون مترمکعب از سد طالقان و 8 میلیون از سد کرج وجود نداشت، افزود: درحال حاضر میزان 35 میلیون مترمکعب برداشت آب از این سد انجام می‌شود. مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: مقرر شده از اواسط خردادماه 6 میلیون متر مکعب از ظرفیت سد طالقان برای تامین آب کرج برداشت شود تا از 35 میلیون به 41 متر مکعب افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه 8 میلیون مترمکعب از آبگیر بیلقان برای تامین آب شرب کرج برداشت می‌شود، گفت: در مجموع 49 میلیون متر مکعب آب برای برداشت در این مدت در نظر گرفته شده است. پارسا خاطرنشان کرد: این در حالی است که 55 میلیون مترمکعب سهمیه تخصیص یافته به کرج است اما تنها 49 میلیون متر مکعب قابل بهره‌برداری است. وی با تاکید بر اینکه بیشترین بخش تامین آب کرج و استان البرز از منابع آب زیرزمینی است، گفت: میانگین افت 73 سانتی‌متری منابع آب زیرزمینی استان، افت قابل ملاحظه‌ای در این زمینه محسوب می‌شود.
مدیرکل آب منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه این امر تامین آب را با مشکل مواجه کرده است، گفت: اگر صرفه‌جویی حداقل 20 درصدی توسط شهروندان داشته باشیم، تابستان کم تنشی را در البرز پیش‌رو داریم و مدیریت مناسبی نیز در زمینه آب شرب استان انجام می‌شود. وی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر تاثیر محسوسی برای استان البرز به دنبال نداشته، اظهار داشت: این امر به این سبب است که تخصیص البرز از این سدها تخصیص بسیار محدودی است.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود