18 خرداد 1394
شماره خبر: 143416

سنگ تمام ریزگردهابرای البرز درهفته محیط زیست

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سنگ تمام ریزگردهابرای البرز درهفته محیط زیست


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به پایداری پدیده ریزگردها در سطح استان، گفت: برای تمامی گروه های حساس توصیه می شود تا پایداری این شرایط در منازل خود باقی بمانند.
حسین محمدی افزود: شرایط ناپایدار هوا و ورود ریزگردها به استان البرز از عصر یکشنبه آغاز شده و تا بعد از ظهر سه شنبه نیز ادامه دارد. وی اظهار داشت: از عصر روز گذشته وضعیت آلایندگی به دلیل ریزگردها به بالاترین حد خود رسیده، به طوری که تا نیمه های شب گذشته شرایط برای تمامی گروه ها ناسالم بود، ولی از آن زمان به بعد میزان ذرات غبار کمتر شد. وی با اشاره به اینکه هم اکنون کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم است، گفت: منشاء این ریزگردها اغلب از کشورهای غربی همچون عراق، سوریه و عربستان است.
خشکسالی دلیل اصلی انتشار ریزگردها در کشور
محمدی با اشاره به اینکه بسیاری از استان ها درگیر این پدیده شده اند، افزود: همچنین منشاء بخشی از این ریزگردها، کانون های داخل استانی و استان های همجوار غربی است. وی دلیل این کانون های داخلی را گسترش خشکسالی، تخریب پوشش گیاهی و فقر گیاهی بستر خاک دانست و اظهار داشت: وجود این مشکلات موجب فرسایش بادی خاک و انتشار ریزگردها و خاک در هوا می شود. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز راه های کنترل این پدیده را اجرای برنامه های دراز مدت عنوان کرد و گفت: احیای تالاب ها و مراتع از مهمترین راهکارهای کنترل این پدیده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز شاخص کلی کیفیت هوا در استان را 183 عنوان کرد و اضافه کرد: در این شرایط توصیه می شود که گروه های حساس همچون کودکان، سالمندان و مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی حتی المقدور از منزل خارج نشده و کارهای طولانی مدت و سنگین نیز انجام ندهند. گسترش میزان ریزگردها یکشنبه شب افق دید مستقیم را تا یک کیلومتر کاهش داده بود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود