1 تیر 1394
شماره خبر: 144268

پرونده‌های مالی خانواده به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 پرونده‌های مالی خانواده به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود


رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز با اشاره به اینکه پرونده‌های مالی خانواده به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود، گفت: ۳۰ درصد از این پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف ارجاع شدند که مصالحه شدند.
لقمان کیاپاشا در نشست خبری رئیس کل و مسئولان قضائی دادگستری البرز که در محل این دادگستری برگزار شد، اظهار داشت : شورای حل اختلاف یک نهاد شبه قضائی است که از ظرفیت این نهاد برای مصالحه پرونده‌ها استفاده می‌شود. وی با بیان اینکه در سال گذشته شوراهای حل اختلاف استان البرز نسبت به سال 92 شش درصد افزایش مصالحه داشته‌ایم، بیان کرد: در سال 93 با برنامه‌ای که در شورای معاونین دادگستری استان البرز مصوب شد پرونده‌های خانواده به شوراهای حل اختلاف استان البرز ارجاع شد. رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز با اشاره به اینکه 30 درصد از پرونده‌های مالی خانواده مانند نفقه به شوراهای حل اختلاف ارجاع شد را مصالحه کردیم، متذکر شد: در سال 93 شوراهای حل اختلاف استان البرز به سیستم فناوری نوین متصل شده‌اند.
کیاپاشا با بیان اینکه نزدیک به 60 شعبه حل اختلاف در استان البرز به سیستم اتوماسیون اداری و CMS متصل شده‌اند، گفت: که 58 شعبه شورای حل اختلاف با دو شعبه اجرای احکام، حدود 82 درصد از پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف را ثبت می‌کنند. وی با اشاره به اینکه ثبت پرونده‌ها در سیستم مزایای خوبی را دارد، اظهار داشت: دسترسی آسان‌تر به مردم، سرعت عمل و کاهش زمان رسیدگی از جمله مزایای آن است. رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز با اشاره به اینکه در هفته قوه قضائیه شورای حل اختلاف کمالشهر نیز به سیستم CMS متصل می‌شود، بیان کرد: یکی از اولویت‌های شورای حل اختلاف تخصصی کردن شعب بوده است. کیاپاشا با بیان اینکه در سال 93 یک شعبه‌ از شوراهای حل اختلاف را به امور پزشکی اختصاص دادیم که پرونده‌های خوبی نیز در آنجا رسیدگی شد، متذکر شد: سال گذشته در زمینه عمرانی خوب عمل شد و عملیات ساخت ساختمان کل شوراهای حل اختلاف به بیش از 90 درصد رسید. وی افزود: ساختمان شورای حل اختلاف گرمدره تا حدود زیادی ساخته شده و ساختمان شورای حل اختلاف آسارا به بهره برداری رسید. رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز با اشاره به اینکه در مجتمع‌های مرکز استان البرز شورای حل اختلاف را در صبح‌ها مستقر کردیم، گفت: مردمی که به این اماکن مراجعه می‌کنند صبح‌ها بهتر می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود