6 مرداد 1394
شماره خبر: 146276

ضرورت ارتقای نظام‌های آموزشی کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ضرورت ارتقای نظام‌های آموزشی کشور


معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت ارتقای نظام‌های آموزشی کشور تأکید کرد و گفت: باید با تمهیدات اساسی، تحولات اساسی در برنامه‌های سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای ایجاد کنیم.
کوروش پرند همزمان با هفته ملی مهارت و مراسم رونمایی از طرح‌های ملی و استانی سازمان فنی و حرفه‌ای البرز اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های اساسی برای ایجاد تحولات در این سازمان و اجرای برنامه‌های مفید مهمترین اقدامی است که باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد. وی افزود: ارتقای مهارت در بین جویندگان کار و ارائه آموزش‌های مفید به این افراد یکی از مهمترین اهداف این سازمان است که باید تلاش شود تا با توسعه رشته‌های مختلف بسترهای ارائه آموزش‌های مهارتی بیش از پیش در کشور برای جوانان فراهم شود. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: البته برای ارتقای نظام آموزشی در این سازمان اقدامات بسیار موثر و مهمی انجام شده است و سند تحول سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سال جاری یکی از مهمترین تأکیدات ما است. پرند افزود: توسعه فناوری اطلاعات از جمله تحولات اساسی در حوزه آموزشی این سازمان است که اجرایی شدن این مهم توانسته تأثیرات بسیار مهمی را در زمینه آموزش‌ها ایجاد کند. وی با بیان اینکه بیکاران فارغ‌التحصیل ما باید از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشند ادامه داد: از هر 100 نفر فارغ‌التحصیل نظام آموزش عالی 19 نفر بیکار هستند که رفع این مشکل نیازمند فرهنگ سازی‌های مختلف است. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما انتظار دارند بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی پشت میزنشین شوند بیان داشت: این انتظار یکی از مهمترین مشکلات و معضلات ما محسوب می‌شود لذا فارغ التحصیلان بنا بر رشته تحصیلی خود می‌توانند به صورت عملی نیز مهارت‌های کافی را از این سازمان دریافت کنند و بسیار راحت وارد بازار کار شوند.
پرند در ادامه سخنان خود به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و اعلام کرد: در این برنامه کارگروه‌های آموزش عالی از جمله فنی و حرفه‌ای تشکیل و فعال شده که در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌ها وتدوین برنامه‌هایی جامع و با مدیریت درست دغدغه‌ها و مطالبات را را برطرف کنیم. وی بیان داشت: یکی از معضلاتی که هم اکنون جامعه ما با آن درگیر است رشد زنان بیکار است و این درحالی است که می توانیم از بانوان به عنوان یکی از نیروهای فعال و ارزشمند و با کارایی بالا استفاده کنیم. این مسئول خاطرنشان کرد: این معضل بیکاری در زنان در حالی است که می‌توانیم با ایجاد مشاغل خانگی و ارائه وام‌های کوچک فضای کسب و کار را برای این قشر از جامعه به وجود آوریم.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود