17 مرداد 1394
شماره خبر: 146899

خبرنگاری رسالتی خطیر و ارزشمند است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

خبرنگاری رسالتی خطیر و ارزشمند است


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با گرامیداشت و یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، گفت: خبرنگاری رسالتی خطیر، ارزشمند و تاثیرگذار است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: شهید محمود صارمی در17مردادماه سال 77 به همراه دیپلمات های کشورمان در مسیر اعتلای اطلاع رسانی به دست گروهک طالبان به شهادت رسید که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک می گوییم. وی با اشاره به نقش خبرنگاران درانعکاس جنایات استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تازه ترین جنایت صهیونیست ها،به آتش کشیدن کودک شش ماهه فلسطینی بود که انعکاس آن توسط خبرنگاران و رسانه ها، احساسات جهانیان را برانگیخت. وی ادامه داد: انعکاس این خبرموج نفرت جهانی علیه رژیم صهیونیستی را دوچندان کرد و صدای مرگ براسراییل درجهان پیچید. خطیب جمعه کرج گفت: اگرخبرنگاران به خوبی در انجام رسالت خود نقش آفرینی کنند به طور قطع درعرصه فرهنگی و دیگر بخش ها تاثیر گذارخواهند بود. نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: خبرنگاران باید با نگاه جهادی و رعایت امانتداری و انصاف به رسالت خود بپردازند. خطیب جمعه کرج با اشاره به سخنان اخیر مقامات آمریکایی اظهار داشت: سران کاخ سفید از یک سو سخن از مذاکره می گویند واز سوی دیگر خط و نشان می کشند. وی بیان کرد: این خیال خامی است ایران اسلامی با فشار و تهدید دست از حمایت مظلومان عالم به ویژه حزب الله لبنان و مردم مظلوم فلسطین برمی دارد. حسینی همدانی گفت: دشمنان اسلام باید بدانند که ایران حامی محرومان و مظلومان جهان است و تفکر منحرف کردن نظام اسلامی از مسیر الهی خود، خیالی باطل است. نماینده ولی فقیه در استان البرزاز خبرنگاران کشورخواست موضوع استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم جهانی را سرلوحه کاری خود قرار دهند. نماینده ولی فقیه در بخش دیگری ازسخنانش برگسترش اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید کرد و گفت: جامعه اسلامی نباید در ابعاد مختلف به ویژه در بخش اقتصادی تحت سیطره کشورهای زورگو و مستکبر قرار گیرد. وی ادامه داد: اگر فکر کنیم با تکیه بر دارایی کشورهای بزرگ جهانی به ثروت می رسیم تفکری نادرست است. امام جمعه کرج اظهار داشت: ترویج سبک زندگی بیگانه و اعتماد به جهانخوران، دین و دنیای ما را از بین خواهد برد.نماینده ولی فقیه دراستان البرزافزود: طبق آموزه های قرآنی، خداوند هرگز سیطره کافران برمومنان را نمی پذیرد وباید اهل ایمان با تمام توان برای تامین نیازهای خود تلاش کنند. وی تاکید کرد: وابستگی اقتصادی به بیگانگان درواقع مشکلات فرهنگی واخلاقی را برای جامعه اسلامی به دنبال دارد. امام جمعه کرج ، مدیریت منابع و برنامه ریزی لازمه دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اسلام به هیچ وجه وابستگی را برای مسلمانان نمی پذیرد. نماینده ولی فقیه در استان البرز بر تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی کشور و استان برای ایجاد اشتغال و توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: نباید با رفع تحریم ها ، بازارهای کشور بر روی واردات کالاهای خارجی باز شود. وی گفت: بلای از بین رفتن تولید داخلی در واقع واردات بی رویه است که مسوولان در سطح ملی و استانی باید به این موضوع توجه کنند. نماینده ولی فقیه در استان البرز بخش دیگری از سخنانش را به توسعه برنامه های فرهنگی در کشور اختصاص داد و افزود: مدیران در سطح ملی و استانی نباید از مسایل اجتماعی و فرهنگی غافل بمانند. امام جمعه کرج گفت: دشمنان از طریق اینترنت و فضای مجازی تفکر جوانان ما را نشانه رفته اند که در صورت دستیابی به اهداف شوم خود، سبک زندگی و تفکر آینده سازان این کشور را به دلخواه خود تغییر خواهند داد.
وی تاکید کردکه باید دراین زمینه به توصیه های مقام معظم رهبری و دلسوزان این نظام توجه بیشتری شود. خطیب جمعه کرج گفت: نباید شعارهای اصلی انقلاب اسلامی مخدوش شود و توجه به اهداف و آرمان های نظام اسلامی باید سرلوحه امور قرار گیرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود