31 مرداد 1394
شماره خبر: 147605

روحیه استکبارستیزی و آرمان خواهی ملت ایران کمرنگ نخواهد شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

روحیه استکبارستیزی و آرمان خواهی ملت ایران کمرنگ نخواهد شد


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر روحیه دشمنی ملت ایران با آمریکا، گفت: روحیه استکبارستیزی و آرمان خواهی در ملت ایران کمرنگ نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی و ایران و تلاش های فراوان برای از بین بردن انقلاب اسلامی از روز اول پیروزی انقلاب، از بعضی از مسوولین خواست تا حرف های دشمن شادکن نزنند زیرا آمریکا درصدد است تا دشمنی با خود را در بدنه ملت ایران سست کند. وی به اجلاس مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه رادیوها و تلویزیون های اسلامی در ممالک اسلامی که هفته گذشته برگزار شده بود، اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این خصوص به نکات زیادی اشاره کرده و هشدارهای جدی را به مسوولین و مردم دادند. وی اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی فرموده اند که دشمنان می خواهند با اختلاف افکنی و نفوذ کار خودشان در ممالک اسلامی را پیش ببرند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: دولت های استکباری و در راس آن ها آمریکا، برای رسیدن به اهداف خود خیلی با حوصله و برنامه ریزی شده عمل می کند و گاها برای رسیدن به مقصود خود طرح های 50 ساله می دهد و برای همین بایستی دشمن و روش های او را بشناسیم وگرنه او بر ما غلبه می کند. وی با اشاره به برنامه ریزی آمریکا برای رسیدن به هدف خود در صحنه های نبرد مختلف، بیان داشت: آن ها برای گرفتن توان ایران و پیروزی قطعی خود، هم پیمانان و همراهانی را پیدا می کند تا جبهه گسترده تری را علیه ایران درست کنند. وی ادامه داد: از طرف دیگر تلاش می کنند تا در داخل افراد سست عنصر و ابن الوقت را شناسایی کرده و از آن ها برای واگذاری برخی امور استفاده می کنند که در این جا هوشیاری و بصیرت مردم لازم است. امام جمعه کرج به تیزبینی رهبر انقلاب در تمامی مواقع و هشدارهای ایشان اشاره کرد و افزود: همه ی ما بایستی در مسایل کشور اهل تحلیل باشیم و موضع گیری به موقع داشته باشیم که در این صورت مقام معظم رهبری می توانند مواضع خود را محکم تر بیان کنند. وی بعضی از غفلت ها را موجب آثاری دانست که غیرقابل جبران است و ادامه داد: آمریکا از روش های مختلف از جنگ سخت، تحریم، کودتا، سقوط هواپیما و... تا جنگ نرم استفاده می کند تا ایران را از بین ببرد و سیاسیون غربی و آمریکایی نیز می گویند ما برای براندازی انقلاب از درون به دنبال انقلابیونی هستیم که در عین اینکه از امام خمینی تمجید می کنند بتوانند به انقلاب ضربه بزنند. حسینی همدانی در ادامه به توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: برجام و توافق هسته ا ی یک بهانه است و اگر آن ها به برجام وفادار باشند بعد از 15 سال جواب خواهند گرفت که همه ما آن زمان سست و بی خاصیت شده ایم. وی افزود: رهبر فرموده اند تحریم ها بایستی یکجا برداشته شود در غیراینصورت فرصت سلطه خواهند داشت.
امام جمعه کرج اظهار داشت: شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل از دهان ملت ایران نخواهد افتاد در حالیکه مسوولین آمریکایی امسال گفته اند که توافق هسته ای تنها راه تغییر در رژیم ایران است.
وی اضافه کرد: در پسا توافق اگر توافقی حاصل شود باید درست عمل کرد و در دوران پسا توافق بر خلاف آنچه که عده ای گفته اند زمینه حضور آمریکا در ایران فراهم خواهد شد، ملت ایرانی لحظه ای غافل نخواهند شد و ا انقلابی تر از گذشته عمل خواهند کرد. وی گفت: بعضی ها دلباخته و واداده در مسند نشسته از آمریکا تعریف و تمجید می کنند ولی تحمل حزب الله و نیروهای انقلابی محدود است و حد خودش را دارد و در مقابل حفظ اصول و آرمان هایی که داریم با احدی عهد اخوت نبسته ایم. حجت الاسلام والسلمین حسینی همدانی افزود: به پشتیبانی و حمایت از رهبری می گوییم که دشمنان بدانند بعد از دوران پس از تحریم اجازه دخالت آن ها را در هیچ کدام از امور ایران نخواهیم داد.
مساله آب در کشور بحرانی است
امام جمعه کرج به بحران آب در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این مساله به یک بحران تبدیل شده و در استان ما نیز این مساله جدی شده ا ست بطوریکه در بعضی از مناطق تا 14 ساعت در روز قطع آب دارند. وی به مسوولین بخصوص استانداری و فرمانداری پیشنهاد داد تا ستادی متشکل از مسوولین درگیر مساله آب تشکیل شود تا برنامه ای مشترک برای رفع این مشکل داشته باشند.
وی بعضی از اشتباهات صورت گرفته در گذشته را منجر به تشدید این بحران دانست و افزود: خانه هایی بدون مجوز ساخته شده اند و این خانه ها آب می خواهند و این آپارتمان ها برای تامین آب مجبور به گذاشتن پمپ بر روی لوله اصلی می شوند که منجر به مشکل رسیدن آب به بقیه جاها می شود. وی اظهار داشت: رهبری نیز برای این موضوع فتوا داده اند که اگر دستگاهی بدون مجوز پمپ بگذارد و وضویی در آن جا گرفته شود آن نماز مشکل دارد و بایستی اول منبع آب تعبیه شود و پمپ بعد از منبع گذاشته شود تا دیگر مناطق دچار مشکل نشوند.
مسجد محل اجتماع مسلمین و نمایش وحدت آن ها است
نماینده ولی فقیه در ادامه به آتش کشیدن مسجد الاقصی در 42 سال پیش به دست رژیم صهیونیستی اشاره کرد که این روز به نام روزجهانی مسجد نامگذاری شده است. وی ادامه داد: جایگاه مسجد بر هیچکس پوشیده نیست ولی متاسفانه طراز لازم را ندارد و در بعضی از کشورها جایگاه خوبی دارد ولی بعضی کشورها ا ین جایگاه را به دست نیاورده است. وی به تشکیل شورای متشکل از علمای استان در البرز اشاره کرد و گفت: این شورا یک مرکز رسیدگی به امور مساجد را تاسیس کرده که مسوولیت مدیریت امام مسجد تا علما و خادم مسجد را برعهده دارد. وی یادآور شد: مسجد مرکز همه ی فعالیت های اجتماعی جامعه و محلی برای به رخ کشیدن اقتدار اسلامی در سایه همدلی و همزبانی است که باید در جایگاه خود قرار گیرد. امام جمعه کرج مسجد را محل رشد و پرورش استعدادهای علمی و عملی دانست و گفت: گرانترین سازه در نظام اسلامی سازه مسجد است. گفتنی است قبل از شروع خطبه های نماز جمعه کرج کاروان زیرسایه خورشید که متشکل از خادمان آستان قدس رضوی بوده و بیرق مقدس حرم رضوی را حمل می کنند در بین نمازگذاران حضور یافتند که با استقبال بی نظیر نمازگذاران مواجه شدند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود