12 شهریور 1394
شماره خبر: 148392

انسانی که با قرآن ارتباط نداشته باشد هیچ جایگاهی در انسانیت ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

انسانی که با قرآن ارتباط نداشته باشد هیچ جایگاهی در انسانیت ندارد


امام جمعه کرج با بیان اینکه قرآن انسان را از رازهای شناخت نفس آگاه می‌کند گفت: انسانی که با قرآن ارتباط نداشته باشد هیچ جایگاهی در انسانیت ندارد.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در جلسه درس اخلاق این هفته که در محل مصلای کرج برگزار شد، اظهار داشت: رسول خدا(ص) درباره مومنین و کسانی که زهد و تقوا دارند دعا فرموده که خداوند آنها را به آفات دنیا آشنا کند. وی با بیان اینکه نعمات خداوند هیچگاه بد نیست، افزود: آفات دنیا خواسته‌های نفسانی،هوس‌ها و دلبستگی‌هایی است که انسان را از راه حق منحرف می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: هواهای نفسانی وخواسته‌های بیجا و زیاده خواهی انسان را از رسیدن به مقامات عالی باز می‌دارد. امام جمعه کرج گفت: انسان بینا آفات و عیوب را می‌بیند و می‌تواند با تشخیص سم از هلاک شدن نجات یابد. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه بینا بودن انسان می‌تواند سبب سعادت و خوشبختی وی شود، تصریح کرد: انسان باید نفس خود را مهار کرده چون هیچ دشمنی بالاتر از نفس نیست و این نفس در صورتی که مهار نشود می‌تواند سبب هلاکت انسان شود.وی با بیان اینکه نفس مانند اژدهایی است که در خواب زمستانی به سر می‌برد، گفت: نفس مانند اژدها و ماری است که در خواب زمستانی است و اگر فرصت پیدا کند انسان را هلاک می‌کند. آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه انسان با دست خود هلاک می‌شود ،بیان کرد: انسان خودش دشمن خودش بوده و به خود سم می‌خوراند. امام جمعه کرج با اظهار اینکه انسان حقیر از خداوند فاصله گرفته است، تأکید کرد: عنوان خلیفه‌الله برای انسان یک لقب آسمانی است و به اذن خدای متعال همه عرش و فرش و ملک در خدمت انسان قرار گرفته است. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه انسان در پیش خدا تعالی مقام بالایی دارد،گفت: خدای تعالی که از هر نقصی منزه است می‌فرماید که انسان را با دست خودم خلق کرده‌ام. وی افزود: اگر انسان خودش را بشناسد می‌تواند خدای خود را نیز بشناسد. امام جمعه کرج با بیان اینکه اگر انسان بخواهد خود را بشناسد راه‌های مختلفی در مقابلش قرار دارد،متذکر شد: یکی از راه‌های شناخت انسان شناخت نفس بوده و باید انسان برای شناخت خود، نفسش را بشناسد و در مقابل خواسته‌های نفسانی مقابله کند. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: قرآن کریم برای شناخت انسان تاکید بر شناخت نفس توسط انسان دارد و اگر انسان خود را نشناسد قطعا فریب می‌خورد. وی با یادآوری اینکه قرآن انسان را از رازهای شناخت نفس آگاه می‌کند، افزود: انسانی که با قرآن ارتباط نداشته باشد هیچ جایگاهی در انسانیت ندارد. امام جمعه کرج با اشاره به آثار سودمند نزدیکی قرآن به انسان، بیان کرد: کنترل نفس به دست خود انسان بوده و در غیر اینصورت نفس تنها دشمنی است که اگر به آن خدمت کنید دشمنی آن با انسان بیشتر می‌شود.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود