29 شهریور 1394
شماره خبر: 149477

۳۰ باند مرتبط با حوزه مواد مخدر در استان البرز متلاشی شد‌

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۳۰ باند مرتبط با حوزه مواد مخدر در استان البرز متلاشی شد‌


فرمانده انتظامی البرز با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست سال جاری ۳ تن انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد، گفت: ۳۰ باند مرتبط با حوزه مواد مخدر در استان متلاشی شد.
سردار بخشعلی کامرانی صالح در نشست خبری با خبرنگاران که در محل ستاد فرماندهی البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: آرامش کنونی جامعه را مدیون ایثارگری شهدا و جانبازان هستیم. وی با بیان اینکه استان البرز بیش از 400 هزار دانش‌آموز و 110 هزار دانشجو را در خود جای داده است، افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید تمهیدات خاصی برای این ایام در نظر گرفته‌ایم. فرمانده انتظامی استان البرز با تاکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم با صدا و سیما، شهرداری و آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید انجام شده است، اطرنشان کرد: در مسیر‌های مواصلاتی درون شهری استان بیش از 500 گشت انتظامی اعم از گشت خودرویی، موتوری و پیاده به‌منظور ایجاد امنیت و تسهیل در رفت‌وآمد دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه ایجاد بستر امن و ایمن به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار از دیگر اقداماتی است که توسط نیروی انتظامی البرز انجام شده است، تصریح کرد: به خانواده دانش‌آموزان توصیه می‌شود از سرویس مدارس و سرویس‌های حمل و نقل عمومی برای جا‌بجایی فرزندان خود استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه در 5 ماهه نخست سال جاری مجموع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 7 درصدی رو‌به‌رو بوده است، یادآور شد: در این مدت میزان 3 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که در این بین 150 دستگاه خودرو متوقف شده است.
کامرانی‌صالح با بیان اینکه در این راستا 30 باند مرتبط با حوزه مواد مخدر متلاشی شده‌اند، اظهار داشت: در بخش مبارزه و جمع‌آوری کالای قاچاق در 5 ماهه نخست امسال انواع کالای قاچاق به ارزش ریالی 19‌میلیارد تومان کشف و ضبط و در این بین 60 دستگاه خودرو نیز متوقف شده‌ است. فرمانده انتظامی استان البرز با تاکید بر اینکه در راستای کشف و ضبط کالای قاچاق در استان 100‌نفر دستگیر شده‌اند، گفت: میزان تماس‌های مردمی با پلیس 110 در این مدت 400 هزار و تماس‌های مردمی با سامانه 197 بیش از 12 هزار بوده است. وی با اشاره به اینکه از 12 هزار تماس صورت گرفته مردم با سامانه 197 شاهد افزایش 20‌درصدی تقدیر و تشکر شهروندان از عملکرد پلیس در این مدت بودیم، افزود: در بخش پاکسازی نقاط آلوده 5 هزار بار برخی نقاط مورد پاکسازی قرار گرفته‌اند.
کامرانی صالح با بیان اینکه با 200 قلیان‌سرا و باغ‌تالار که خارج از ضوابط عمل کرده‌اند برخورد شده است، عنوان کرد: 70 دستگاه خودرو که آلودگی صوتی ایجاد می‌کردند در این مدت متوقف و به پارکینگ منتقل شدند. فرمانده انتظامی البرز با اشاره به اینکه 500 نفر به عنوان پلیس افتخاری در استان البرز ثبت‌نام کرد‌ه‌اند، اظهار داشت: 10 درصد افزایش کشفیات را در استان البرز شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه در حوزه جنایی بیش از 90 درصد از پرونده‌های استان منجر به کشف و دستگیری قاتل شده است، یادآور شد: این پرونده‌ها عمدتا مربوط به نزاع‌ها، درگیری افراد و مواردی از این دست بوده است. وی با تاکید بر اینکه به سبب اینکه اغلب مردم از فضای مجازی استفاده زیادی می‌کنند در نظر داریم نمایشگاه ناجا در فضای مجازی را تشکیل دهیم، گفت: در هفته ناجا نمایشگاه‌های سیار در پارک‌ها فعالیت می‌کنند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود