5 مهر 1394
شماره خبر: 149784

البرز ظرفیت های بالایی برای ایجاد شرکت های دانش بنیان دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز ظرفیت های بالایی برای ایجاد شرکت های دانش بنیان دارد


رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به تغییرِ مباحثِ اقتصادی در جهان، گفت:البرز ظرفیت های بالایی برای ایجاد شرکت های دانش بنیان دارد.
عطاالله ربانی روز شنبه افزود: اکنون بخشِ عمده ای از حوزه های اقتصادی به بخشِ خدمات بازمی گردد،که ارائه ی خدماتِ مناسب، گاه از یک سری ایده شروع می شود. وی ادامه داد: این ایده ها می توانند با پردازشِ صحیح به یک محصول ختم شوند و خدمات موردِ نیازِ مردم را در جوامع تأمین کنند. ربانی با بیانِ اینکه خدمات یکی از سودآورترین حوزه های اقتصادی است،بیان داشت : جوانان باید ایده های خود را به بحث بگذارند و آن ها را بپرورانند تا به یک ایده ی قابلِ ارائه به بازار تبدیل شود و محصولِ نهایی بتواند کار و زندگی را در جامعه تسهیل کند.وی اظهار کرد:به طور مثال ممکن است ایده ای ترافیکی در ذهن شخصی جرقه بخورد که بتواند به بهبود ترافیک شهر کمک کند. وی گفت: ایده های ایده پردازان می توان زمینه ی خوبی برای حوزه ی اشتغال باشد و کارآفرینی کند،چرا که امروزه بحث بیکاری به عنوان یکی از معضلات اصلی در کشور مطرح است به ویژه برای فارغ التحصیلان جوان و برگزاری چنین رویدادهایی می تواند در این امر یاریگر باشد. وی استان البرز را به عنوان یکی از استان هایی که می تواند در حوزه ی پرورش نخبگان حرفی برای گفتن داشته باشد، معرفی کرد و افزود: البرز ظرفیت بالایی دارد که اگر توجه کافی به آن شود شود، می تواند خروجی خوبی داشته باشد.
پارک علم و فناوری استان البرز و سایرِ نهادهای مربوطه در این حوزه تصمیم گرفته اند تا اولین رویداد را در استان البرز برگزار کنند که بتوان خدمات قابلِ ارائه به بازار و شرکت های دانش بنیان و اشتغالزایی را از دل چنین رویدادهایی بیرون آورد و تصورِ من این است که تا پایان سال چند رویداد دیگر در استان برگزار شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود