7 مهر 1394
شماره خبر: 149961

از کارمندان ایثارگر و حماسه آفرین جبهه و جنگ تجلیل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

از کارمندان ایثارگر و حماسه آفرین جبهه و جنگ تجلیل شد


با حضور جمعی از مسئولان و پرسنل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس، بعد از نماز ظهر و عصر در محل آمفی تئاتر این سازمان برگزار شد.
در اين مراسم که توسط بسيج و روابط عمومی سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج برگزار شد، ابتدا فرمانده پایگاه بسیج ولایت سازمان به حماسه‌آفرینی‌ و افتخارآفرینی رزمندگان در مقابل استکبار اشاره کرد و افزود: در طول این سالها رشادت و ایستادگی این حماسه آفرینان اجازه نداد که ذره‌ای از خاک این کشور به دست دشمنان بیافتد. مصطفی اکبری پور تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و خاک این کشور دفاع کردند و امروز نیز همه ما وظیفه داریم تا با تبعیت از ولی فقیه در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و ترویج هرچه بیشتر این ارزش‌ها گام برداریم . وی ضمن تسلیت شهادت حجاج بیت اله الحرام بی کفایتی و سوء مسئولیت رژیم آل سعود را محکوم کرد.
خاطرات سالهای جبهه و جنگ در سازمان عمران بازگو شد
در ادامه این مراسم حمید پارسا، به عنوان سخنران سالهای جبهه و جنگ ضمن ابراز تسلیت و همدردی با بازماندگان حادثه تلخ منا، از رشادت‌ها و مردانگی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس گفت و اظهار داشت: وقتی فراخوانی برای اعزام به جبهه در سطح کشور انتشار می‌يافت با استقبال بسيار چشمگير بسيجيان روبه‌رو می‌شد. وی در ادامه با بیان خاطرات و یادآوری روزهای جنگ تحمیلی و دسیسه های استکبار جهانی برای سلب اعتماد مردم از انقلاب، گفت: با رهبری امام خمینی (ره) و درایت بالای ایشان تمام نقشه های آنها نقش برآب شد، آنها هیچ شناختی از ایران و مردم غیور آن نداشتند اما هموطنان غیور ما به فرمان امام (ره) در برابر این حملات ایستادگی کردند و توانستند رزیم بعثی و اعیادی استکبار جهانی را شکست دهند. پارسا خاطرنشان کرد: یکی از برکات جنگ انسجام بین مردم بود با وجودی که هیچ تجهیزاتی به ما فروخته نمی شد اما توانستیم شرق و غرب را به زانو درآوریم. این رزمنده دفاع مقدس که در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل حضور داشته در پایان تاکید کرد: خداوند در قرآن مي فرمايد:"واذکروني اذکرکم" به اين معنا که ياد من کنيد تا يادتان کنم ، شهيدان رفتند تا ياد خداوند زنده بماند ، پس خدا نيز دلها را به سمت شهدا هدايت مي کند تا ياد و راه آنها زنده و جاويد بماند و لذا عشق شهدا در دلها در واقع همان عشق خداست . گفتنی است؛ حاج حميد پارسا يکي از هزاران رزمنده اي است که پس از جنگ تحميلي ، آرزوي شهادت بر دل مانده به شهر خود برگشت اما درتمام سال هاي پس از جنگ سعي کرده است تا با انجام فعاليت هاي فرهنگي در زمينه دفاع مقدس ، به سهم خود ياد و خاطره شهداي هشت سال جنگ تحميلي را در دل هاي پاک مردم شهيد پرور ايران اسلامي زنده بدارد و به اين صورت به جهاد خود ادامه دهد. وی در طول حضور 60 ماهه و مجروحیت های متعدد در علمیات های تنگه حاجیان، فتح المبین، مسلم ابن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر1، والفجر 3 و4، خیبر، والفجر8 ، سیدالشهداء فکه، کربلای1، کربلای 4و5 و8 حضور داشت. گفتنی است در پایان این مراسم نیز از ایثارگران، حماسه آفرینان و خانواده های شهدایی که طی 8 سال دفاع مقدس در جبهه های نبرد حق عليه باطل حضور يافتند و هم اکنون نیز جزء پرسنل سازمان هستند با اهداء لوح و هدایایی قدردانی شد.همچنین در پایان مراسم نیز به قید قرعه به 5 نفر از حاضرین نیز هدایایی اهداء شد. شایان ذکر است؛ در این ایام بزرگ، بسیج و روابط عمومی سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج ضمن برگزاری نمایشگاهی در محل سازمان، نسبت به ساخت سنگر در مقابل درب ورودی این نهاد اقدام کرده و این مهم را یادآور شده اند که امروز ادارات سنگر خدمات رسانی به خدمتگزاران آنها هستند و هر کارمند با عملکرد سالم و قانونی می تواند پیرو آرمان های شهداء و امام راحل باشد و در مسیر آموزه های ایشان گام بردارد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود