8 مهر 1394
شماره خبر: 150032

ضریح مطهرحبیب بن مظاهر (ع) در استان البرز رونمایی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ضریح مطهرحبیب بن مظاهر (ع) در استان البرز رونمایی شد


ضریح مطهرحبیب بن مظاهر (ع) صحابه با وفای امام حسین (ع) با حضور مسوولان تولیت حرم امام حسین (ع)، مسوولان کشوری و استانی در کرج رونمایی شد.
بنا به پیشنهاد ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور طرح ساخت ضریح مطهر حبیب بن مظاهر (ع) آبان ماه سال 91 به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز واگذار شد.
در ساخت این ضریح حدود شش متر مکعب چوب ساج برمه، حدود 815 کیلوگرم نقره، 398 کیلوگرم مس، 18 کیلوگرم فلز برنج، 161 کیلوگرم استیل، 3.8 مترمکعب سنگ مرمر ممتاز و سه کیلو و 447 گرم طلا استفاده شده است. این ضریح در ارتفاع چهار متر، طول 2.85 متر و عرض 1.80 متر ساخته شده است. ضریح مطهر حبیب بن مظاهر دارای 9 پنجره ، یک درب و هشت گلدان مسی بر روی تاج ضریح است. اسماء جلاله ، سوره های قرآنی نور و اعلی به صورت مینا کاری و طلاکاری در تاج ضریح حک ش ده است .تاج این ضریح نیز به اسامی 14 معصوم (ع ) به صورت طلاکاری متبرک شده است. حک شدن شش لقب حبیب بن مظاهر (ع) به صورت طلاکاری روی ضریح از ویژگی های این اثر هنری معنوی است که یکی از فرموده های حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خطاب به حبیب بر روی درب ضریح به چشم می خورد. در ساخت این ضریح مطهر 10 گروه کاری هنری صنعتی اعم از میناکار، خطاط، قلم زن، خاتم کار، معرق کار، سنگ کار و نورپرداز فعالیت داشته اند.در آیین رونمایی از این ضریح مطهر علاوه بر مردم ، جمع کثیری از مسوولان استانی و کشوری ، نماینده ولی فقیه در استان البرز ،استاندار البرز، معاون تولیت حرم امام حسین (ع) و سفیر عراق در ایران حضور داشتند. سید افضل شامی نایب تولیت حرم امام مطهر امام حسین(ع) در این آیین با تسلیت جان باختگان حادثه منا به مسلمانان جهان گفت: حبیب بن مظاهر (ع) یکی از اصحاب باوفای حضرت رسول اکرم(ص) بود و در جایگاه والای علم و عبادت قرار داشت. وی با بیان اینکه حبیب بن مظاهر در روز عاشورا به روایتی 75 ساله بود که در رکاب حضرت سیدالشهدا(ع) حضور داشت، یادآور شد: این شخصیت ارزشمند در آن روز به دفاع از امامت و ولایت پرداخت. نایب تولیت حرم امام مطهر امام حسین(ع) با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران میزبان امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است که این موهبت و نعمتی بزرگ و والا برای مردم مسلمان ایران محسوب می شود، اظهار داشت:زحمات هنرمندان و حمایت های مالی مردم استان البرز از ساخت ضریح حبیب بن مظاهر ستودنی است. در این مراسم پرچم عزای گنبد امام حسین(ع) توسط سیدافضل شامی، نایب تولیت حرم امام حسین(ع) به مردم استان البرز هدیه شد تا این استان متبرک به وجود این پرچم مطهر باشد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود