9 مهر 1394
شماره خبر: 150167

شب‌زنده‌داری" وسیله رسیدن به خداوند است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شب‌زنده‌داری" وسیله رسیدن به خداوند است


نماینده‌ ‌ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه بندگی خدا دلها را آرام می‌کند، گفت: عبادت و بندگی خدا با شب زنده‌داری محققق شده و شب زنده‌داری وسیله رسیدن به خداوند است.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در جلسه درس اخلاق این هفته درباره انسان‌های اهل ورع اظهار داشت: ورع اساس تقواست و با ورع صادقانه و حقیقی دین خدا حفظ می‌شود. وی افزود هیچ انسانی به خدا نمی‌رسد مگر اینکه بندگی و عبادت خدای متعال را به جای آورد.نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: ورع درهای عبادت را به روی بندگان خدا می‌گشاید و به همین دلیل انسان‌های اهل ورع مورد اکرام و تکریم بندگان خدا قرار می‌گیرند. امام جمعه کرج با اشاره به رابطه مستقیم بین ورع و تقوا، گفت: تقوا یک امر درونی است اما آثار رفتاری تقوا بر عمل انسان سبب می‌شود که دیگران بفهمند که این شخص تقوا دارد. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اینکه تقوا خط قرمزبوده و ساختگی نیست، تصریح کرد: تقوا خط قرمز خداوند متعال است. آیت‌الله حسینی‌همدانی با ابراز اینکه همه انسانها را به تقوا توصیه می‌کنیم،گفت: برخی از کلمات مانند عشق و محبت توسط عده‌ای دزدیده شده است؛ محبت وسیله است اما مقصد نیست. وی با بیان اینکه بندگی خدا با انجام حرام و اعمال غیرشرعی محقق نمی‌شود، افزود: هیچ کس به مقامی نمی‌رسد مگر اینکه شب زنده داری کرده و اهل عبادت به درگاه خداوند متعال باشد. امام جمعه کرج گفت: خدا دور نیست که انسان بخواهد به آن نزدیک شود بله خدا به انسان نزدیک است و برخی از انسانها به خاطر فرو رفتن در چاه طبیعت و به خاطر ابتلای به مادیات، خواسته‌ها، هوس‌ها و شهوات فطرتشان از خدای تعالی رویگردان شده است.
امام جمعه کرج با بیان اینکه برخی از انسانها به دست خودشان هلاک می‌شوند،گفت: در حقیقت انسان با دست خویش خود را دفن کرده و با دسیسه، فطرت پاکش را از بین می‌برد. وی اظهار داشت: انسانی که فطرت خود را از بین ببرد در نتیجه درونش تیره و تار می‌شود و نور و روشنایی در این انسان تبدیل به سیاهی می‌گردد. امام جمعه کرج با اشاره به اینکه بندگی خدا دلها را آرام می‌کند، گفت: تقوا و پرهیزگاری و برگشت پذیری سبب قرب به خداوند می‌شود و هرچه این تاریکی‌ها کمتر شود صفا و نورانیت اولیه به انسان برمی‌گردد که این بازگشت وصل است. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آثار اعمال خوب مانند تقوا و پرهیزگاری، گفت: برخی فکر می‌کنند که اگر مدتی اهل ذکر بوده و نمازشب بخوانند به مقامی رسیده‌اند در حالیکه خود این برداشت نوعی حجاب است. آیت‌الله حسینی همدانی گفت: اینکه برخی بیان می‌کنند که در شان ما نیست که در فلان جلسات شرکت کرده و یا این کتاب‌ها را بخوانیم چون قبلا این کتاب ها را خوانده‌ایم سبب ایجاد حجاب می‌شود.
امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: علمای بزرگ علی‌رغم برخورداری از کرامات علمی و معنوی هیچ گاه خود را از موعظه بی‌نیاز نمی‌دانستند. وی با بیان اینکه برخی اوقات افرادی نماز نمی‌خوانند و ادعای واصل شدن دارند بیان کرد: امیرالمومنین (ع) در محراب عبادت به شهادت رسید و و امام حسین (ع) نیز در ظهر عاشورا نماز می‌خواند. وی با بیان اینکه بنده ای که با خدا همنشین شود خداوند نیز به یاریش می‌آید،گفت: خدای تعالی می‌فرماید "من با کسی همنشین هستم که همنشین من باشد و من گوش به فرمان کسی هستم که وی نیز گوش به فرمان من باشد." رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید "من مطیع و همنشین کسی هستم که به من چنگ بزند و من را ولی خود بداند." وی اظهار داشت: این فرد واصل شده و این اطاعت و بندگی رسیدن است.
امام جمعه کرج با بیان روایتی از امام حسن عسگری (ع) بیان کرد: رسیدن به خدا و واصل شدن یک مسافرت است که این مسیر باید طی شود و این سفر و این مسیر به دست نمی‌آید مگر اینکه مرکبی برای این مسیر داشته باشید و مرکب طی این مسیر "شب" و " شب‌زنده‌داری" است. وی افزود: هیچ کس به هیچ مقامی نمی‌رسد مگر اینکه شب زنده داری و بندگی خداوند کند و این چنین چیز گران‌بهایی نیازمند تلاش و کوشش است.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود