3 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140821

روایت آیت‌الله حسینی‌همدانی از شکرگذاری نعمت‌های خدادادی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

روایت آیت‌الله حسینی‌همدانی از شکرگذاری نعمت‌های خدادادی


امام جمعه کرج در جلسه درس اخلاق این هفته نکاتی در مورد لزوم شکرگزاری در برابر نعمت‌های خداوند متعال بیان کرد.
آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی در جلسه درس اخلاق این هفته کرج با بیان ویژگی‌های انسان‌های اهل آخرت اظهار داشت: اهل آخرت اهل حمد ، تشکر و سپاسگذاری از نعمات خداوند هستند و شکرگذاری و تشکر از نعمات خداوند از صفات این افراد است. وی افزود: شکر گذاری در برابر نعمت‌های خداوند متعال از مظاهر بندگی خداوند است و تمام نعمت‌های خداوند جای شکر و تقدیر دارد. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: خداوند نعمت‌های فراوان و بی‌شمار زیادی به انسان داده و همه این نعمت‌ها جای شکر و تشکردارد. امام جمعه کرج با بیان اینکه خداوند متعال نیز خود شکور است تصریح کرد: همه چیز عالم جزو نعم الهی است و انسان باید شکر گذار این نعمات خداوند باشد.
آیت الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه خداوند متعال شکرگذاری بندگان را می پذیرد، اظهار داشت: خداوند تعالی شکرگذاری بندگان را میپذیرد و به همین خاطر شکور است.
وی با اشاره به اهمیت شکرگذاری خداوند متعال، افزود: افرادی که شکرگذار نعمت‌های خداوند متعال هستند کم بوده وشکرگذاری به خاطر اهمیتی که دارد همیشه مورد طمع شیطان است. نماینده ولی‌فقیه در استان البرزگفت: اگر صفت شکر از انسان گرفته شود انسان نابود می‌شود. وی در مورد اهمیت شکر نزد خدای تعالی بیان کرد: از امام صادق (ع) روایت شده است که حضرت فرموده اند : کسی که از طعامی بهره برده و شکرخدای تعالی را به جا بیاورد خدای تعالی پاداش روزه‌ داران را به وی می‌دهد. امام جمعه کرج با اشاره به شکر گذاری انسان‌های دارای ثروت و مکنت ، گفت: شکرگذارانی با وضعیت مالی مناسب که به درگاه خداوند بابات نعمات الهی تشکر می‌کنند ثواب مصیبت زدگان و انسان‌های محروم را نصیب خود می‌کنند. وی با اشاره به اینکه شکر نعمت باعث ازدیاد آن نعمت است بیان کرد: همه انسان‌ها در برابر خالق قدرت سپاس‌گذاری ندارند و شکر نعمت باعث ازدیاد نعمت می‌شود. نماینده ولی‌فقیه در استان البرزخاطرنشان کرد: شکر نعمت فقط گفتن و بیان ذکر الحمدالله نیست و در حدیثی از امام صادق (ع) روایت شده است که ترک و دروی از گناه نیز از مظاهر شکر نعمت است. وی با اشاره به اینکه شکرگذاری نعمت باید در جامعه گسترش یابد افزود: همه انبیا واولیای الهی به وصف شکر نعمت آراسته بودند و رسول خدا(ص) نیز توصیه به بیان ذکر لااله الا الله داشته و فرموده اند: این ذکر بالاترین اذکار است. امام جمعه کرج با اشاره به اینکه شکرنعمت مراتبی دارد، گفت: نماز نیز یکی از مصادیق شکر نعمت است و وسیله صعود انسان و تشکر از نعمات خداوند است. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به لزوم به جای آوردن این فرضیه واجب بیان کرد: هرکس به هردرجه ای رسیده به وسیله نماز بوده و این فریضه باید در اول وقت برای تشکر از نعمت‌های خداوند متعال به جای آورده شود. وی با بیان اینکه استفاده درست از نعمت‌های خداوند از ابعاد دیگر شکر گذاری است بیان کرد: استفاده درست از نعمت‌های خداوند متعال از ابعاد دیگری است که می‌توان شکر خداوند را به جای آورد.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود