21 مهر 1394
شماره خبر: 150928

تقویت مبانی اخلاقی بهترین راهکار برای نیل به امنیت و عدالت در جامعه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تقویت مبانی اخلاقی بهترین راهکار برای نیل به امنیت و عدالت در جامعه است


رئیس کل دادگستری استان البرز در آیین افتتاحیه دارالقرآن دادگستری کل استان البرز که به همت معاونت فرهنگی آغاز به کار کرد با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ و تشریح برنامه‌ها دادگستری در این حوزه اظهار داشت: دارالقرآن در ..
دادگستری استان با سه هدف ارتقای سطح کیفی و کمی قرائت قرآن و بهره گیری از فواید آن، تقویت اخلاق با اتکا به آموزه های قرآنی و ایجاد بستر مناسب برای نهضت قرآن آموزی تشکیل شده است.
وی با اشاره به تاثیرات قرآن در ابعاد مختلف زندگی مسلمانان، گفت: این کتاب آسمانی تاثیر بدیهی و شگرف بر زندگی فردی مسلمانان دارد و همانطور که اقبال لاهوری در هدف گذاری متن قرآن تببین کرده هدف قرآن بیدار کردن عالی ترین آگاهی انسان است که فهم دقیق تری از روابط جهان هستی با خدا پیدا کند. فاضلیان با بیان اینکه بشریت با همه پیشرفت هایی که همواره داشته نتوانسته مفهومی بهتر و والاتر از آنچه در قرآن کریم آمده مطرح کند، تصریح کرد: باید در کنار آموزش قرآن به محتوای این کتاب آسمانی توجه ویژه ای شود. وی برقراری عدالت و تامین امنیت را دو وظیفه مهم و عمده دستگاه قضایی دانست و اظهار داشت: بهترین راهکار برای نیل به این اهداف تقویت مبانی اخلاقی در جامعه است و قطعا جامعه ای که مردمان آن مومن به مبانی اسلامی باشند هرگز به خود اجازه تعرض به حقوق دیگران را نخواهند داد. عالی ترین مقام قضایی استان، اصلی ترین شاهد بر ادعای خود را کاهش میزان ارتکاب جرایم در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: در حوزه عدالت هم باید زیربنای آن را در انسان های مومن، مستقل و شجاع جست و جو کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود