23 آبان 1394
شماره خبر: 152815

کاهش مشکلات مدنی و کیفری نتیجه اجرای قانون پیش فروش آپارتمان

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کاهش مشکلات مدنی و کیفری نتیجه اجرای قانون پیش فروش آپارتمان


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: با اجرای این قانون دعاوی مدنی و کیفری ناشی از پیش فروش آپارتمان در محاکم قضایی به میزان قابل توجهی کم می‌شود.
مهدی جوهری در همایش آغاز اجرای قانون پیش فروش آپارتمان، اظهار کرد: این قانون، قانون بسیار خوبی است و اجرای آن می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در معاملات آپارتمان‌ها را مرتفع کند.
وی افزود: در حال حاضر برخی آپارتمان‌های پیش فروش شده مبنای دعاوی طولانی و پیچیده‌ای می‌شوند که بعضا حتی حل مشکل آنها عملاً ممکن نیست. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این قانون چندسال بلا اجرا مانده بود اما امسال اجرای آن ابتدا در آذربایجان شرقی و فارس و امروز در البرز آغاز شد. جوهری کاهش حجم پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی را از مهم‌ترین نتایج اجرای این قانون دانست و گفت: با اجرای این قانون دعاوی مدنی و کیفری ناشی از پیش فروش آپارتمان در محاکم قضایی به میزان قابل توجهی کم می‌شود. معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیش فروشندگان مکلفند قبل از هر گونه اقدام جهت تبلیغ و چاپ آگهی پیش فروش در رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های اطلاع رسانی و هر وسیله ارتباط جمعی دیگر، مجوزهای لازم را جهت انتشار آگاهی و تبلیغات از اداره کل راه و شهرسازی استان اخذ کنند. وی یادآور شد: رسانه‌ها هم مکلفند هنگام درج آگهی پیش فروش شماره و تاریخ مجوز اداره کل راه و شهرسازی را نیز درج کنند.این مقام مسئول تصریح کرد: پیش فروشندگان باید حتما شماره مجوز انتشار آگهی، محل و مشخصات عمومی طرح، تعداد واحدها، حدود قیمت، زمان تحویل واحدها و سایر اطلاعات را طبق مفاد مجوز اداره کل راه و شهرسازی استان به صورت واضح در آگهی پیش فروش ذکر کنند. جوهری در پایان گفت: تخطی از موارد بیان شده به موجب قانونی جرم محسوب و رسانه‌های متخلف، برابر تشخیص دستگاه قضایی و قوانین موجود، مستحق مجازات شناخته خواهند شد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود