22 آذر 1394
شماره خبر: 154455

وقف اهداف عالی دین را در جامعه توسعه می‌دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

وقف اهداف عالی دین را در جامعه توسعه می‌دهد


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه وقف می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی داشته باشد که باید آن را جدی گرفت، گفت: با وقف می‌توانیم اهداف عالی دینی را در جامعه توسعه دهیم.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در دیدار با مسئولان اداره کل اوقاف استان البرزبه مناسبت روز وقف، اظهار داشت: امیدواریم مسائل مربوط به وقف در استان البرز توسعه پیدا کند و زمینه‌ای فراهم شود تا مومنان در این امر مقدس حضوری فعال داشته باشند. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به روزهای پایانی ماه صفر و ایام حزن اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیان کرد: راجع به عظمت وجودی اهل بیت(ع) و جایگاه ویژه‌ای که رسول خدا(ص) در عالم دارند نمی‌توان حق مطلب را در دقایقی کوتاه بیان کرد ولی با مراجعه به ترسیم قرآن کریم از چهره رسول(ص) متوجه جایگاه ویژه آن حضرت می‌شویم . وی با بیان اینکه نور پیامبر اسلام (ص) اولین صادر و اولین مخلوق خداوند است، افزود: دشمنان برای اینکه بتوانند هرکسی را به جای پیامبر(ص) بنشانند، شخصیت ایشان را خیلی پایین آوردند.
امام جمعه شهر کرج با اشاره به جایگاه خاص رسول خدا(ص) در قرآن تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم هرگز پیامبر(ص) را مخاطب به خطاب "یا" نکرد و خطاب‌های قرآن احتراماً با صفات پیامبر(ص) است که نشان‌دهنده جایگاه خاص ایشان نزد خدای متعال است . آیت الله حسینی همدانی گفت: اگر بخواهیم بگوییم هر اسمی از اسمای الهی مظهری دارد، باید پیامبر اکرم(ص) را مظهر "لیس کمثله شیء" یا "لم یکن له کفواً احد" دانست، زیرا هیچ موجود و مخلوقی از نظر سعه‌ی وجودی و ویژگی‌های کمالی شبیه(ص) نیست. نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه وقف یکی از مباحث مهمی است که در اسلام مطرح شده و خیلی کارها را می‌توان پیرامون آن انجام داد، خاطرنشان کرد: وقف ظرفیت بالایی دارد که متاسفانه توسعه لازم را پیدا نکرده است. وی با بیان اینکه وقف در طول تاریخ فراز و فرودهای زیادی داشته است، اظهار داشت: امت‌های گذشته حتی مکاتب غیرالهی هم وقف داشته اند، لذا وقف در اسلام جزء احکام امضایی است یعنی قبل از پیامبر(ص) بوده و ایشان با مدون کردن وقف، حدود و ثغور آن را تعیین کردند. امام جمعه کرج با اشاره به اینکه هنر اسلام این بود که وقف را به آخرت گره زد در نتیجه رغبت مردم به این امر مهم بیشتر شد، گفت: در زمان طاغوت بی توجهی و تصرفات ظالمانه وقف را در جامعه از بین برد. وی بیان کرد: حرکت جامعه به سمت تمدن اسلامی نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که وقف می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند. آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات این گره کوری است که به اقتصادمان خورده تصریح کرد: وقف می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی داشته باشد که باید آن را جدی گرفت. امام جمعه شهر کرج ضمن تاکید بر اینکه وقف به معنای همدلی است، گفت: وقف حرکتی به سمت همدلی، خیرخواهی و مواسات است و عملی است که در جامعه ماندگار می‌شود، چراکه با وقف می‌توانیم اهداف عالی دینی را در جامعه توسعه دهیم. وی با اشاره به کمرنگ شدن وقف در جامعه خطاب به مسئولان اداره کل اوقاف استان فرمودند: این دستگاه باید در زمینه معرفی خود به مردم خوب کند و در این صورت می توان اقداماتی در این استان انجام داد که آثار کشوری داشته باشد. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه رسانه‌ها باید در این حوزه ورود کنند، اظهار داشت: برگزاری جلساتی برای تشکر از واقفان و همچنین بیان قوانین تشویقی وقف می‌تواند باعث توسعه‌ی این امر مقدس شود چراکه تشویق، تبلیغ و ارائه گزارش از مهم ترین برنامه‌ها برای توسعه‌ی وقف محسوب می‌شود. در آغاز این دیدار حجت الاسلام صالحی مدیر اداره کل اوقاف استان البرز به بیان گزارش عملکرد این سازمان در سال گذشته پرداخت.



منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود