28 آذر 1394
شماره خبر: 154883

استقرار پنج شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

استقرار پنج شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه


مراسم گرامیداشت هفته ی پژوهش با حضور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ، رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی و جمعی از صاحبنظران مراکز رشد و پژوهش و همچنین با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه و دانشجویان و پژوهشگران در محل دانشکده پزشکی برگزار شد.
بر اساس این گزارش دکتر محمد جواد غروی ، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز به اهداف برگزاری این مراسم اشاره کرد و حمایت از پژوهش های کاربردی و پژوهشگران ، تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه و موسسات علمی پژوهشی استان ، تقدیر از دانشجویان برتر دفتر تحقیقات دانشجویی را از اهداف مراسم گرامیداشت هفته ی پژوهش در دانشگاه بر شمرد.
دکتر غروی گزارش عملکردی از سال 93 و شش ماهه اول سال 94 ارائه کرد و اظهار داشت: تعداد کل مقالات چاپ شده در سال گذشته 208 مورد بوده است که در از ابتدای سال جاری تا کنون 122 مورد می باشد و انتظار می رود در شش ماهه دوم سال نیز همین تعداد چاپ مقاله داشته باشیم. معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه با اشاره به رتبه دانشگاه البرز در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت : با توجه به اینکه عمر کوتاهی از این دانشگاه می گذرد اما باید برای ارتقای جایگاه فعلی بیشتر تلاش کرد. وی بر پژوهش های کاربردی و تقاضا محور تاکید کرد و خاطر نشان کرد : تامین اعتبار طرح های پژوهشی کاربردی در اولویت هستند. دکتر غروی با بیان اینکه سه مرکز تحقیقاتی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت ، مکمل های غذایی و پروبیوتیک و مرکز توسعه تحقیقات بالینی اطفال در حال فعالیت هستند اظهار داشت: سه مرکز تحقیقاتی دیگر از جمله تروما و پیشگیری از حوادث ، بهداشت محیط و قلب و عروق در حال پیگیری و راه اندازی می باشد. وی در پایان چگونگی فرایند ارزشیابی دانشگاه در بخش پژوهش را تشریح کرد و شاخص های ارزشیابی را که تاثیر بسزایی در ارتقای رتبه پژوهشی دارد را بیان کرد. گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح و جوایز از پزوهشگران برتر دانشگاه تقدیر شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود