15 دی 1394
شماره خبر: 155907

چند نکته در استفاده از شبکه های اجتماعی ( 2 )

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

چند نکته در استفاده از شبکه های اجتماعی ( 2 )


در بخش قبل توضیحاتی در مورد نوع رفتار در شبکه های اجتماعی مطرح نمودیم. اینکه در این گونه فضاها چگونه عمل کنیم که ضمن استفاده ازآنها آسیب کمتری ببینیم. حال به موارد دیگری اشاره می نماییم:
6.در دانلود کردن فایل های ارسالی برای شما دقت کنید: گاهی شما به ظاهر یک بازی را دریافت می کنید اما در کنار آن یک بد افزار نیز دریافت می نمایید که از آن بی اطلاعید. این بد افزار ها می توانند اطلاعات گوشی تان را سرقت کنند یا از سیم کارت شما جهت تماس استفاده نموده و در بی اطلاعی شما هزینه ی مخابراتی تان را بالا ببرند.
7.در ارسال مطالب خود احتیاط کنید: در این گونه فضاها مطالب صحیح با غلط، مستند با غیر استنادی همه در کنار هم وجود دارند. دقت نمایید مطالب صحیح و مستند را انتخاب و برای دیگران ارسال نمایید.
8.در انتخاب دوست در فضای مجازی دقت کنید: افرادی را که به عنوان دوست انتخاب و با آن چت می نمایید، حتماٌ بشناسید و از هویت ایشان مطمئن شوید، زیرا ارتباط با افراد ناشناس می تواند مشکل ساز شود.
9.اطلاعات شخصی تان را به اشتراک نگذارید: اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، شماره تلفن، اطلاعات بانکی و مانند آن که اطلاعات شخصی تان می باشد را به اشتراک نگذارید. همچنین از به اشتراک گذاشتن عکس های خصوصی تان جداٌ پرهیز نمایید.
10.بر روی لینک (پیوند) های ناشناس کلیک ننمایید: برخی بدافزار ها و ویروس ها از طریق همین لینک ها در دستگاه شما وارد و فعال می شوند.
با تشکر- مهدی راستی
دانشجوی کارشناسی ارشد کامپیوتر ( امنیت شبکه )
منابع:
حفظ امنیت در شبکه های اجتماعی، دانیال حجازی، 26 مهر 94، وب سایت زوم تک
•ده راه حل ساده برای ایمن ماندن در شبکه های اجتماعی، علی عیدی، 7 تیر 94، وب سایت زومیت

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود