21 دی 1394
شماره خبر: 156295

۴۴ هزار نفر در استان البرز موفق به اهدای خون شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۴۴ هزار نفر در استان البرز موفق به اهدای خون شدند


مدیرکل انتقال خون استان البرز با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری ۵۹ هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۴۴ هزار نفر در استان البرز موفق به اهدای خون شدند.
حسن حسینی ، با اشاره به اینکه امروز روز ملی اهداکنندگان خون‌ نادر است، اظهار داشت: در سطح جوامع مختلف افرادی دارای خون‌های نادر هستند که باید شناسایی شوند تا در صورت لزوم بر اساس نیاز فرآورده خونی از آن‌ها تامین شود. وی با بیان اینکه 350 نفر در کشور جزو اهدا کنندگان خون‌ نادر هستند، افزود: این افراد در زمان سلامتی خود با اهدای خون به هم‌نوعان خود کمک می‌کنند به گونه‌ای که خون‌های نادر در مدت زمان طولانی به صورت منجمد نگهداری می‌شود تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد. مدیرکل انتقال خون استان البرز با تاکید بر اینکه روز 21 دی ماه به عنوان روز ملی خون نادر نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: در راستای تامین خون برای این دسته از افراد در شرایط لازم اقدامات خوبی صورت گرفته است. وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 93 با افزایش 7 درصدی مراجعه شهرو ندان به پایگاه‌های اهدای خون در سطح استان البرز رو‌به‌رو بوده‌ایم، تصریح کرد: 59 هزار نفر تا کنون برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 44 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند. حسینی با تاکید بر اینکه با افزایش 9 درصدی اهدای خون در سال جاری رو‌به‌رو بوده‌ایم، گفت: در زمینه مصرف خون در بخش بیمارستانی 36 هزار واحد فرآورده خونی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال گذشته میزان مصرف فرآورد‌های خونی در بیمارستان‌های استان البرز 33 هزار واحد فرآورده بوده است، اظهار داشت: حدود 32 هزار واحد پلاسما به کشورهای تولید‌کننده فاکتورهای انعقادی مشتق از پلاسما ارسال شده که این امر نیز یک رشد قابل قبولی را داشته است.





منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود