28 دی 1394
شماره خبر: 156756

فرقه گرایی روش جدیددشمن برای انحراف از ارزش ها است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فرقه گرایی روش جدیددشمن برای انحراف از ارزش ها است


استاد حوزه های علمیه قم و تهران با اشاره به خطر تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: فرقه گرایی و معادل سازی دینی روش جدید دشمن برای انحراف مردم از ارزش های دینی و اسلامی است.
حجت الاسلام اصغر کریم زاده در کارگاه آموزشی با عنوان خطر نفوذ فرقه هادر تخریب بنیان خانواده در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج با برشمردن فعالیت های برخی فرقه های منحرف در جامعه از خانواده ها خواست تا مراقب رفتار فرزندان خود باشند. وی اظهار داشت: برخی فرقه ها با حمایت دشمنان اسلام در تلاش برای به انحراف کشاندن نوجوانان و جوانان ایرانی و سست کردن بنیان خانواده هستند که ضرورت هوشیاری را دوچندان می کند. کریم زاده گفت: این فرقه ها با نحله های مختلف، افکار نوجوانان و جوانان را نشانه رفته اند. این استاد حوزه علمیه تاکید کرد که فرقه های وابسته به دشمنان با ادعاهای کاذب و به دور از واقعیت می خواهند ایمان و عقیده مردم به ارزش های والای دینی را سست کنند. کریم زاده افزود: براین اساس شیوه های مختلفی از جمله استفاده از فیلم های کارتونی برای کودکان و نمادهای مختلف ابزارهای جنگ نرم دشمن به شمار می رود. وی اظهار داشت: یکی راه های به انحراف کشاندن مردم از ارزش های اصیل دینی ، رواج فرقه گرایی توسط دشمنان است که در گذشته ستیز با اسلام علنی بود اما امروز با استفاده از شیوه نرم و معادل سازی صورت می گیرد. این استاد حوزه علمیه قم گفت: فرقه های نوظهور با ارایه بسته های خاص فرهنگی در واقع برای ارزش های اصیل دینی معادل سازی می کنند.
وی افزود: آنها به طور مستقیم مردم را وادار به عقب نشینی از اصول دینی نمی کنند بلکه با روش های غیر مستقیم افکار جامعه رابه انحراف می کشانند. کریم زاده از شبکه خبری 'بی بی سی' به عنوان یکی از مروجان فرقه های نوظهور نام برد و گفت: این شبکه خبری در خلال برنامه های خود، فرقه های جدید را به جوامع اسلامی معرفی می کند. وی با بیان اینکه باید سواد رسانه ای مردم را در کشور ارتقاء بخشید،افزود: در کشورهای اروپایی قبل از راه اندازی شبکه های اجتماعی، سواد رسانه ای مردم را بالا می برند در حالیکه در کشور ما چنین اقدامی به چشم نمی خورد.کریم زاده گفت: امروز جبهه غرب در مقابل جبهه اسلام قرار گرفته واز طریق فرقه ها به دنبال تغییر فکری در بین مسلمانان است. وی بیان داشت: همچنین جبهه غرب با سرمایه گذاری کلان در عرصه تهاجم فرهنگی، به دنبال تغییر نگرش ها و ارزش ها است. این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: آنها با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به راحتی افکار جوامع اسلامی را مورد تهاجم قرار داده اند. در این کارگاه آموزشی یک روزه که از سوی معاونت فرهنکی و برنامه ریزی شهرداری کرج برگزار شدحدود 350 تن از اعضای خانواده ها حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود