12 بهمن 1394
شماره خبر: 157765

اطلاع رسانی نیاز اساسی فراگیری مهارت آموزی درجامعه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اطلاع رسانی نیاز اساسی فراگیری مهارت آموزی درجامعه است


مدیرکل فنی حرفه ای استان البرز گفت : اطلاع رسانی یکی ازنیازهای اساسی برای فراگیر کردن مهارت آموزی درجامعه است .
حسن عزیزی درحاشیه تور رسانه ای شانزدهمین دوره مسابقه های ملی مهارت افزود: دراین برهه کمک رسانه ها می تواند کمک شایانی در شناسایی این مهم باشد.
وی اضافه کرد: این تور رسانه ای با شرکت بیش از 60 خبرنگار در استان البرز با هدف آشنایی بیشتر آن ها با کیفیت و روند برگزاری این مسابقه ها انجام شده است . افزود: دراین تور رسانه ای خبرنگاران از مراکز فنی حرفه ای شهید خدایی و مرکز آموزش فنی حرفه ای شهید رهبری و تربیت مربی بازدید می کنند. وی اظهار کرد: امروز (دوشنبه ) 12 بهمن م اه روز دوم برگزاری این مسابقه ها است و مسابقه های درسطوح بالایی و رقابت های فشرده درحال برگزاری است . وی خاطرنشان کرد: این مسابقه ها با شرکت 452 نفر ازجوانان ماهر زیر 21سال برگزار می شود که ازاین تعداد 383نفر مرد و 69 نفر زن هستند. وی افزود: این مسابقه ها در 28 رشته در چهارمرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی حرفه ای، مرکز تخصصی آموزش فنی حرفه ای خودرو 9دی، مرکزآموزش فنی حرفه ای شهید خدایی و مرکز آموزش فنی حرفه ای شهید رهبری وتربیت مربی درحال برگزاری است . عزیزی گفت : این مسابقه ها در رشته های آکواترونیک، الکترونیک، آجرچینی، تاسیسات الکترونیکی، تبرید وتهویه، تراش سی ان سی، رباتیک، طراحی وب، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات، راه کارهای نرم افزاری برای تجارت، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم تحت شبکه، فن طراحی گرافیک ، فرزسی ان سی ، فن آور مد (خیاطی) ، کاشی کاری دیواروکف، کابینت سازی چوبی، لوله کشی و گرمایشی مکاترونیک برگزارشده است . به گفته وی، رشته های رقابتی شامل فناوری خودرو، نقاشی خودرو، اتصالات چوبی، صنایع غذایی، طراحی فضای سبز، جوشکاری، جواهرسازی و ساخت وتولید کنترل صنعتی است. وی با اشاره به اینکه نتیجه نهایی این دوره از مسابقات روز پنج شنبه 15بهمن ماه جاری اعلام می شود،گفت: تعدادی از این مسابقه ها در مرکز تربیت مربی و با شرکت 270 نفر برگزار شده که 277نفر کارشناس داور برای نظارت در این بخش انتخاب شده است . وی افزود: دو رشته دیگر در پیکان شهرتهران با شرکت 30 نفر و با نظارت 37 کارشناس داور برگزارشده است . وی افزود: همچنین چهار رشته مسابقه در مرکز شهید خدایی کرج با شرکت 65 رقابت کننده و با نظارت 62 کارشناس داور انجام شده است .
وی خاطر نشان کرد: چهار رشته دیگر نیز در مرکز شهید رهبری کرج و با حضور 75نفر رقابت کننده و 61نفر کارشناس داور درحال برگزاری است . عزیزی گفت : دراین مسابقه ها 15 شرکت کننده از استان البرز در رشته های جواهر سازی، جوشکاری ، اتصالات چوبی ،آشپزی، شیرینی پزی، طراحی فضای سبز آشپزی و شیرینی پزی شرکت کردند. وی یادآورشد : ایجاد بستر برای رقابت سالم در این دوره از مسابقه ها با هدف الگو سازی برای جوانان بیش از گذشته فراهم شده است . وی افزود: برگزیده های نهایی شانزدهمین و هفدهمین مسابقه های ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی دررشته های منتخب به چهل وچهارمین مسابقه های جهانی مهارت که درسال 2017 درکشور امارات برگزارمی شود، اعزام خواهند شد. وی با بیان اینکه برگزاری تورهای آموزشی مختص صنعتگران، دانش آموزان و تولیدکنندگان در این دوره از مسابقات ملی مهارت کشور در دستور کار است، افزود: درصدد هستیم از این طریق بستر توسعه مهارت آموزی برای اقشار مختلف از جمله تولیدکنندگان و دانش آموختگان فراهم شود . عزیزی گفت : وی گفت: روند برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت آموزی به گونه ای است می تواندجوانان را در فراگیری مهارت ها کمک کند. تور یک روزرسانه ای با حضور بیش از 60 خبرنگار ازاستان ای تهران و البرز درحال برگزاری است .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود