14 بهمن 1394
شماره خبر: 157923

تجهیز اولیه بیمارستان کوثر کرج با یکصد میلیارد ریال اعتبار

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تجهیز اولیه بیمارستان کوثر کرج با یکصد میلیارد ریال اعتبار


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به تحویل بیمارستان کوثر کرج از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، گفت: تجهیز اولیه این بیمارستان با یکصد میلیارد ریال از اعتبارات طرح تحول سلامت آغاز شده است.
حمید درفشی در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری های مستمر توانستیم این بیمارستان را از سامان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تحویل بگیریم و در کنار این تلاش اراضی اطراف آن را از شهرداری خریداری کردیم. وی با بیان اینکه در آینده نزدیک با بهره برداری از این بیمارستان، 130 تخت بیمارستانی به تخت های استان البرز افزوده می شود، گفت: راه اندازی چهار اتاق عمل در این بیمارستان در حال انجام است.
درفشی افزود: انتظار می رود با راه اندازی اورژانس داخلی و جراحی بیمارستان کوثر ، بخشی از خدمات فوریت های پزشکی استان در این بیمارستان متمرکز شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: اکنون کار ساخت و تجهیز درمانگاه و اورژانس این بیمارستان در حال انجام است و تا یک ماه آینده به اتاق عمل مناسب تجهیز می شود. وی راه اندازی بخش سرطان در این بیمارستان را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی نام برد و گفت:تجهیز کامل این بیمارستان اعتبارات بیشتری نیاز دارد و اگر بخواهیم بخش های رادیوتراپی و شیمی درمانی را راه اندازی کنیم باید سقف اعتبارات چندبرابر شود.
درفشی یادآور شد: این بیمارستان می تواند مناطق باغستان ، شاهین ویلا و پیشاهنگی ، کمالشهر و حصارک کرج را تحت پوشش درمانی قرار دارد. وی گفت: طبق برنامه ریزی بیمارستان کوثر به صورت شبانه روزی خدمات ارایه خواهد داد. کوروش سلیمی رئیس بیمارستان کوثر کرج در این نشست گفت:با توجه به اینکه مناطق غربی کرج از جمله شهر پرجمعیت کمالشهر از امکانات درمانی محروم هستند، تلاش براین است که در گام نخست بخش هایی از این بیمارستان در 19 بهمن ماه جاری راه اندازی شود. وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی ظرفیت امکانات، تجهیزات، تعداد تخت ها و پذیرش بیماران در این بیمارستان در پنج سال آینده افزایش خواهد یافت. سلیمی گفت: قرار است 19بهمن ماه جاری بخش های داخلی ، عفونی، اورژانس ، پاراکلینیک، آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه بیمارستان کوثر به بهره برداری برسد. وی ادامه داد: ارایه خدمات سرپایی به بیماران تا پایان سال جاری اولویت نخست است و سپس از اوایل سال آینده با تکمیل و تجهیز چهار اتاق عمل،فعالیت های بیمارستان کوثر گسترش می یابد. سلیمی افزود: راه اندازی بخش های جراحی عمومی، ارتوپدی، مغر و اعصاب در برنامه توسعه این بیمارستان پیش بینی شده است . وی اظهار داشت: تلاش ما براین است تا بخش شیمی درمانی و درمان بیماران سرطانی را در کمترین زمان در بیمارستان کوثر راه اندازی کنیم و بیماران با پرداخت هزینه دولتی پذیرش شوند. رئیس بیمارستان کوثر گفت: خدمات دهی به مصدومان احتمالی آزاد راه کرج - قزوین و کاهش بار درمانی سایر بیمارستان ها از اهداف راه اندازی بیمارستان کوثر است. وی افزود: در زمان حاضر به صورت آزمایشی تعدادی از بیماران بیمارستان شهید رجایی کرج به بیمارستان کوثر انتقال یافته اند.بیمارستان کوثر دو سال پیش توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در غرب کرج به بهره برداری رسیدکه شش ماه پس از گشایش به علل نامعلوم فعالیت آن متوقف شد. امسال دانشگاه علوم پزشکی البرز با تحویل این بیمارستان کار توسعه و تجهیز آن را آغاز کرده است. استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارای 16 بیمارستان دولتی ، تامین اجتماعی و خصوصی است که به علت کمبود امکانات درمانی بخشی از بیماران استان به تهران انتقال می یابند. با اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید، انتظار می رود میزان امکانات بیمارستانی استان توسعه یابد. قرار گرفتن استان البرز در مسیر 14 استان کشور و وجود جاده های پرحادثه سبب شده تا ماهانه شمار زیادی مصدوم تصادفات رانندگی به بیمارستان های البرز انتقال یابد. طبق آمار موجود ماهانه به متوسط حدود یکصد نفر در جاده های استان براثر تصادفات مصدوم می شوند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود