20 بهمن 1394
شماره خبر: 158336

نمونه اولیه ماده ترمیم دندان در البرز ساخته شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نمونه اولیه ماده ترمیم دندان در البرز ساخته شد


عضو هیات علمی پژوهشکده فناوری نانو و مواد پیشرفته پژوهشگاه مواد وانرژی ایران مستقر در مشکین دشت البرزاعلام کرد که نمونه اولیه ماده ترمیم دندان های پوسیده در این پژوهشگاه تولید شده است.
سعید حصارکی در سالن اجتماعات پژوهشگاه مواد و انرژی به خبرنگاران گفت:ساخت این ماده از حدود هفت ماه پیش آغاز شد و اکنون نیز در مرحله اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وی بیان داشت که یک طرح تحقیقاتی دیگر در حوزه پزشکی و مربوط به ابزارهای ارتوپدی (پیچ و پلاک های ارتوپدی) در پژوهشگاه مواد و انرژی در دست اجرا است که از فولاد آلیاژی تهیه می شود. وی ادامه داد: از آنجاکه این ابزار در کشور پرمصرف است، براین اساس پژوهشگاه مواد و انرژی برای ساخت آن، تجهیزات خریداری کرده است. عضو هیات علمی پژوهشکده فناوری نانو و مواد پیشرفته پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: طی چند ماه آینده دانش فنی تولید این فولاد ومی خواهد شد تا بخش زیادی از نیاز کشور در داخل تامین شود. وی افزود: یکی از مباحث بسیار مورد توجه کشور، شرکت های دانش بنیان است که در این بخش شرکت دانش بنیانی در پژوهشگاه مواد و انرژی طراحی شده و در مرحله ثبت قرار دارد تا بتوان پروژه های تحقیقاتی را از طریق این شرکت به تجاری سازی رساند. پژوهشگاه مواد وانرژی در مشکین دشت شهرستان فردیس مستقر است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود