21 بهمن 1394
شماره خبر: 158426

حذف یکی از منابع اصلی آلاینده و انتظار روزهای خوش برای هوای البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حذف یکی از منابع اصلی آلاینده و انتظار روزهای خوش برای هوای البرز


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به کاهش آلایندگی نیروگاه شهید رجائی قزوین به عنوان یکی از منابع آلاینده هوای استان البرز، گفت: انتظار می رود تا در روزها و هفته های آتی شاهد هوائی با کیفیت بهتر در البرز باشیم.
حسین محمدی با اشاره به محل قرارگیری این نیروگاه در جهت بادهای غرب به شرق استان های البرز و تهران، افزود: آلاینده های منتشره از این نیروگاه از عوامل اصلی آلایندگی هوای این استان ها است.
وی به پیگیری های به عمل آمده توسط استانداری البرز، مقامات قضائی و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر کاهش استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه اشاره کرد و اظهار داشت: نتایج این اقدامات موجب شد تا میزان مصرف سوخت مازوت نیروگاه شهید رجائی قزوین از 3.5 میلیون لیتر در روز به 1.5 میلیون لیتر در روز کاهش یابد.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک این نیروگاه کاملا گازسوز خواهد شد. در سال های گذشته سرما و برودت هوا و در نتیجه کمبود گاز یکی از علل مصرف مازوت به جای گاز در این نیروگاه شد، اما پس از گذشت سال ها از این وضعیت و وضعیت بهتر سوخت گاز در کشور، نیروگاه همچنان از سوخت مازوت برای تولید برق استفاده می کرد. نیروگاه شهید رجائی تقریبا در مرز بین استان های قزوین و البرز و در نزدیکی شهرستان نظرآباد و در جهت باد غالب شرق به غرب قرار دارد که هر روز صبح شاهد آلودگی و کیفیت هوای نامطلوب در این شهرستان هستیم که تا رسیدن به میانه ی روز این آلودگی در تمام استان البرز تسری می یابد.این در حالی است که این نیروگاه با توان دو هزار مگاوات فعالیت خود را آغاز کرده است ولی هم اکنون تنها 700 مگاوات برق تولید می کند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود