29 بهمن 1394
شماره خبر: 158906

کمتر از یک درصد البرزی ها کارت شناسایی ملی ندارند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کمتر از یک درصد البرزی ها کارت شناسایی ملی ندارند


معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال البرز گفت که کمتر از یک درصد از شهروندان این استان فاقد کارت ملی هستند.
حمیرا امینی افزود: افراد فاقد کارت ملی به منظور شرکت درانتخابات، در مدت باقیمانده نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام کنند. وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان هستیم می طلبد شهروندانی که به نوعی فاقد کارت ملی یا شناسنامه هستند به دفاتر پیشخوان استان البرز مراجعه کنندو نسبت به درخواست خود اقدام کنند. امینی گفت : به همین منظور 12 دفتر پیشخوان و 50 ایستگاه کارت هوشمند اعم ازپست و دفاترپیشخوان آماده خدمات رسانی به مردم استان البرز هستند . وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان این اداره کل برای ارائه خدمات شناسنامه ای و کارت ملی آماده است. وی اضافه کرد: افرادی که تاکنون موفق به دریافت کارت ملی عکس دار نشده اند، می توانند با مراجعه به اداره ثبت احوال، برای دریافت تأییدیه شماره ملی خود اقدام کنند. وی افزود : به منظور ارایه خدمات بیشتر به مردم ،تمام دفاتر ثبت احوال و پیشخوان خدمات دولت این استان در روز برگزاری انتخابات فعال است. امینی اظهارداشت: فعالیت این دفاتر در روز برگزاری انتخابات به منظور ایجاد بستر مناسب و حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای انجام می شود.
وی افزود: در روز انتخابات تحویل کارت ملی و شناسنامه توسط این دفاتر انجام می شود . وی ادامه داد: براساس اعلام ستاد انتخابات استان البرز ارائه شماره ملی و شناسنامه از مدارک ضروری برای رای دادن است. وی به عموم مردم استان البرز توصیه کرد: چنانچه شناسنامه و کارت ملی معتبر دارند نیازی به تعویض نیست و افرادی که فاقد شناسنامه و کارت ملی هستند به دفاترمربوطه مراجعه کنند.
امینی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 185هزار درخواست کارت ملی هوشمند از شهروندان اخذ شده و حدود 146هزارفقره کارت ملی جدید تحویل شده است . انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری به طور همزمان برگزار می شود. استان البرز در در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا 2 نماینده و ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. 281 داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ثبت نام کردند که از این تعداد 81 نفر تائید صلاحیت شدند. از 24 داوطلب ثبت نام شده برای انتخابات مجلس خبرگان در استان البرز نیز 6 نفر تائید صلاحیت شده اند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود