1 اسفند 1394
شماره خبر: 158995

۸۵ درصد پرونده های قضایی البرز به‎صورت «CMS» ثبت می‎شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۸۵ درصد پرونده های قضایی البرز به‎صورت «CMS» ثبت می‎شود


رئیس شورای حل اختلاف استان البرز از ثبت ۸۵ درصد پرونده های وارده دستگاه قضای این استان به صورت سیستمی «CMS» خبر داد و گفت: تنها ۱۵ درصد پرونده ها به صورت دستی ثبت می شود.
لقمان کیاپاشا در آیین بهره بهره برداری از ساختمان شورای حل اختلاف استان اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف در ۴۰ منطقه استان البرز اعم از شهری و روستایی استقرار دارد که بالغ بر ۶۵۰ عضو، دبیر و قاضی در ان به ارائه خدمات می پردازند، پیش از تعدیل شعب ۲۵۰ شعبه در کرج و حومه بود که پس از ابلاغ دستورالعمل این تعداد به ۱۱۸ شامل ۱۰۴ شعبه شهری و ۱۴ شعبه روستایی رسید. وی ادامه داد: برغم نوپا بودن زیرساختهای استانی، البرز جزء معدود استان هایی است که به سیستم CMS متصل شده و هم اکنون ۶۷ شعبه شهری را تحت پوشش قرار داده که با توجه به تمرکز بخش اعظم جمعیت در کرج، فردیس و ساوجبلاغ حدود ۸۵ درصد پرونده های وارده در سیستم و مابقی به صورت دستی ثبت می شود.
۴۲ درصد پرونده های قابل سازش البرز به مصالحه انجامید
وی با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه سالجاری گفت: در این مدت ۷۲ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده وارد شورای حل اختلاف استان و ۷۲ هزار و ۴۳۹ پرونده نیز مختومه شد که از این تعداد پرونده مختومه، ۱۰ هزار فقره صلح و سازش بود، همچنین ۴۲ درصد از پرونده های قابل سازش، مصالحه شد که البرز از این لحاظ جایگاه خوبی در مقایسه با سایر استان های کشور دارد. رئیس شورای حل اختلاف استان البرز از تشکیل شعبه صلح و سازش در اجرای احکام خبر داد و افزود: در این راستا پرونده های بسیاری منتج به صلح و سازش شد به عنوان مثال در دو پرونده قتل، یکی منجر به رضایت کامل ولی دم و دیگری از قصاص به دیه تبدیل شد، همچنین پرونده های مسن همگی مختومه شد و پرونده ای پیش از سال ۹۳ نداریم.
ضرورت بازنگری در چارت سازمانی دستگاه قضای البرز
کیاپاشا در پایان خطاب به معاون رئیس قوه قضائیه بیان کرد: با توجه به وجود شهرهای اقماری بسیار بزرگ در استان البرز و حومه کلان‌شهر کرج در تمامی این مناطق مجتمع های شورای حل اختلاف با چندین شعبه دایر کردیم لذا تقاضا داریم در بحث چارت سازمانی و نیروی انسانی، این خصوصیت استان البرز بصورت ویژه در نظر گرفته شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود