9 اسفند 1394
شماره خبر: 159523

332 هکتار از اراضی ملی استان البرز رفع تصرف شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

332 هکتار از اراضی ملی استان البرز رفع تصرف شد


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، 332 هکتار از اراضی و عرصه های ملی این استان توسط مقامات قضائی رفع تصرف شد.
سرهنگ اردشیر جابری در جمع خبرنگاران افزود: این رفع تصرف ها توسط مقامات قضائی در اجرای تبصره یک ماده 55 و رفع تجاوز و جلوگیری از تصرف و حکم خلع ید و قلع و قمع اجرا شده است. وی اظهار داشت: همچنین در اجرای تبصره یک در جلوگیری از اجرای جرائم مشهود در سال 90 تا 93 در کل 90 هکتار تصرف مشهود انجام شده که در سال 94 از کل 75 فقره رفع تصرف در استان فقط 14 هکتار رفع تصرف در حوزه منابع طبیعی بوده که کاهش چشمگیری را نسبت به سال های قبل از آن شاهد هستیم. وی این کاهش را در تعامل و همراهی حوزه قضائی با این اداره کل دانست و گفت: از ابتدای سال جاری نیز 89 فقره پرونده تخریب و تصرف در مراجع قضائی برای 58 هکتار از عرصه ها تشکیل شده است. جابری به تخلفات در زمینه ماده 44 قانون جنگل و مراتع کشور که همان چرای غیرمجاز دام در مراتع است اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری 61 فقره پرونده برای 28 هزار و 651 واحد دامی تشکیل شده است.وی همچنین با اشاره به کاهش حریق های واقع شده در مراتع استان، اضافه کرد: در سال جاری 15
فقره حریق در 46.5 هکتار رخ داد. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: در سال جاری 48 اصله چوب قاچاق که توسط پنج نفر قطع شده بود ضبط و متخلفان دستگیر شدند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود