17 اسفند 1394
شماره خبر: 159974

۲۰۲ میلیارد ریال محکومیت تعزیراتی در استان البرز وصول شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۲۰۲ میلیارد ریال محکومیت تعزیراتی در استان البرز وصول شد


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه ۵۰ درصد محکومیت‌ها تاکنون وصول شده است، گفت: ۲۰۲ میلیارد و ۷۵۲ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۴۸ ریال وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.
علی‌اکبر مختاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: تعزیرات حکومتی در 3 حوزه اصلی کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و نیز مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کند و در هر حوزه ناطرین، بازرسین و ضابطینی برای تشکیل پرونده وجود دارند. وی با اشاره به اینکه در 11 ماه گذشته 13 هزار و 77 فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات وارد مجموعه تعزیرات حکومتی شده است، افزود: این پرونده‌ها توسط سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف، بازرسی کل کشور، اداره‌کل اطلاعات و نیروی انتظامی برای اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان البرز ارسال می‌شود. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت 2 هزار و 432 پرونده از ابتدای سال تاکنون تشکیل شده است، تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز بهداشت سطح استان، معاونت غذا و دارو و نیز معاونت درمان بیشترین پرونده را برای مجموعه تعزیرات ارسال کرده‌اند که بخشی از پرونده‌ها نیز مربوط به دامپزشکی و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی است. وی گفت: در حوزه مبارزه به قاچاق کالا و ارز نیز 344 فقره پرونده تخلف به این اداره‌کل توسط نیروی انتظامی و اداره‌کل اطلاعات استان ارسال شده است. مختاری با تاکید بر اینکه در مجموع 16 هزار و 553 فقره پرونده در سال جاری وارد مجموعه تعزیرات حکومتی استان البرز شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تنها 30 فقره از پرونده‌ها منجر به صدور حکم نشده و مابقی پرونده‌ها منجر به صدور حکم شده است. وی با اشاره به اینکه در 11 ماه گذشته حدود 4 فقره پرونده در حوزه دولتی داشتیم، گفت: مابقی پرونده‌ها در حوزه واحدهای صنفی، صنعتی و تولیدی بخش خصوصی بوده است. وی متوسط زمان رسیدگی تا صدور حکم را در حوزه کالا و خدمات 11 روز، در حوزه بهداشت، دارو و درمان 9 روز و در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را 21 روز عنوان کرد و افزود: جمع محکومیت‌های متهمان این پرونده‌ها تاکنون بالغ بر 411 میلیارد ریال بوده که در این راستا 12 نفر زندانی شدند. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: 239 نفر به نصب پارچه بر سر درب واحد صنفی محکوم و 73 واحد نیز به‌مدت 6 ماه تعطیل شدند همچنین تعدادی از واحدها منجر به تعطیلی خط تولید، تعلیق پروانه کسب، برکناری از سمت و نیز عناوین مجازات دیگری شدند. وی به راه‌اندازی سیستم CMS برای پیگیری پرونده‌ها اشاره و بیان کرد: رسیدگی مجازی در سطح مجموعه تعزیرات حکومتی در حال راه‌اندازی است و البرز جزء 5 استان کشور محسوب می‌شود که این طرح در آن اجرا شده و توفیقاتی در این زمینه کسب کرده است.
اداره تعزیرات حکومتی در فردیس افتتاح می‌شود
مختاری با اشاره به افتتاح اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان نظرآباد، گفت: درصدد افتتاح اداره فردیس نیز هستیم و تلاش می‌کنیم تا پیش از شروع سال جدید این امر انجام شود چراکه زیرساخت‌ها و نیروی‌انسانی برای آن فراهم شده و در صورت برطرف شدن مشکل اعتباری، به‌زودی اداره تعزیرات حکومتی شهرستان فردیس نیز افتتاح می‌شود. وی با بیان اینکه چندین طرح پاکسازی در سال‌جاری اجرا شد که پاکسازی لباس تاناکورا و دست دوم غیربهداشتی از جمله این طرح ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: وزرات بهداشت هیچ‌گونه مجوزی برای لباس‌های دست دوم صادر نمی‌کند و البرز نخستین استانی بود که این طرح را در سراسر کشور اجرا کرد و 85 درصد در این حوزه توفیق داشته‌ایم. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با اشاره به اینکه 2‌طرح دیگر از جمله عطاری‌ها و باشگاه‌های بدنسازی در دستور کار قرار دارد، گفت: به‌واسطه پاکسازی عطاری‌ها از داروهای قاچاق و غیرمجاز و مخدر و باشگاه‌های بدنسازی از پودرها و داروهای غیرمجاز و قاچاق این طرح در سال آینده با همکاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا انجام می‌شود.
کاهش 35 درصدی پرونده‌های تعزیراتی البرز در سال جاری
وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد هر رئیس شعبه در استان البرز 255 پرونده است و در این زمینه در کشور دارای رتبه سوم هستیم، اظهار داشت: امسال با کاهش 35 درصدی پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم که این نشان دهنده کاهش تخلفات نیست بلکه عملکرد برخی دستگاه‌های نظارتی باید تقویت شود. مختاری با تاکید بر اینکه در بحث مانده پرونده در شعبات، تعزیرات حکومتی استان البرز رتبه دوم را دارا است، افزود: شرکتی خدمات‌رسان در استان وجود داشت که با عدم رعایت تعرفه، بالغ بر 12 میلیارد و 400 میلیون تومان حکم برای این پرونده صادر شد که کل مبلغ محکومیت از حساب شرکت برداشته و به مردم و خزانه دولت بازگردانده شد. وی با اشاره به اینکه شرکتی با گزارش مردمی نسبت به افزایش نرخ با تصویب هیئت مدیره به صورت سرخود، اقدام کرده بود، گفت: این شرکت بالغ بر 5 میلیارد تومان خسارت به مردم وارد کرده بود که رای محکومیت این شرکت بالغ بر 14 میلیارد و 500 میلیون تومان صادر شده است. وی در مورد پرونده‌های ارزی خاطرنشان کرد: بانک‌هایی مانند ملی، کشاورزی، صادرات و پست بانک اقدام به طرح شکایت علیه افرادی کردند که ارز را از بانک‌ها برای انجام تعهداتی برای کشور دریافت کرده بودند که بالغ بر 17 پرونده در این حوزه با ارزش بیش از 5 میلیارد تومان تشکیل شد که بخش اعظم آن منجر به صدور حکم شده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه بخشی از ارز دریافت شده و به بانک‌ها بازگردانده شده است، گفت: بخشی دیگر از این پرونده‌ها در مرحله اجرای احکام در حال سپری کردن فرآیند اجرای حکم است و هر شرکتی که در این حوزه محکومیت داشته باشد، تمامی حساب‌هایش مسدود شده و توقیف اموال و گاهی ممنوع الخروجی مدیرعامل را به دنبال دارد. وی بیان کرد: در حوزه درمان موسساتی غیرمجاز وجود داشتند که توسط افراد غیرمجاز نیز تاسیس شده بودند که در این حوزه 17 پرونده به ویژه در بخش دندانپزشکی تشکیل شد که شناسایی و دستگیر شدند و پلمب واحد نیز انجام و تمامی متعلقات آنان به نفع دولت ضبط شد. مختاری به برخی مراکز جراحی محدود که از تجهیزات بی‌کیفیت و با نرخی 3 برابر نرخ قانونی در صورت حساب بیماران احتساب می‌کردند، خبر داد و گفت: یک واحد در شهر کرج در همین راستا با 14 میلیون ریال محکومیت شناسایی شد، 2 مرکز آزمایشگاه و درمانگاه غیرمجاز مربوط به این مجموعه نیز حکم تعطیلی آن صادر شده است. وی با اشاره به اینکه شرکت‌هایی غیرمجاز نیز به صورت زیرزمینی و کارگاهی واحدهایی را برای تولید دستمال‌کاغذی، کیک و کلوچه و تهیه مواد خوراکی تاسیس کرده بودند، اظهار داشت: این واحدها شناسایی و متهمان آن دستگیر و به جزای نقدی محکوم شدند که فرآیند آن در مرحله اجرای احکام در حال سپری شدن است. مدیرکل تعزیرات البرز در مورد طرح‌های شب عید گفت: این طرح با هماهنگی کمیسیون هماهنگی و گشت سیار نظارت خود را از روز گذشته در قالب طرحی 2 مرحله‌ای از 16 تا 29 اسفند آغاز کرده که در این راستا یک شعبه ثابت در اداره‌کل تعزیرات و حدود 3 شعبه سیار در سطح شهر در نظر گرفته شده است.
2 پیتزافروشی در کرج برای استفاده از گوشت غیربهداشتی پلمب شد
وی با تاکید بر اینکه حضور در شعبه سیار به واسطه رسیدگی است، نه بازرسی، تصریح کرد: در روز نخست اجرای این طرح 70 فقره وارد مجموعه شد که مجبور به بستن 2 واحد در سطح شهر کرج شدیم چراکه از گوشت غیربهداشتی برای تولید پیتزا استفاده می کرد. مختاری با بیان اینکه مرحله دوم این طرح از اول تا 13 فروروین‌ماه اجرا می‌شود، یادآور شد: یک شعبه ثابت در جاده چالوس پیش‌بینی شده که دامپزشکی، اتاق اصناف، صنعت و معدن، بهداشت و میراث فرهنگی در آن حضور دارند و بر اساس هماهنگی با دادستان، هر واحدی که سلامتی مردم را به خطر بیندازند، حکم تعطیلی آن تا پایان تعطیلات صادر می‌شود. وی در مورد بحث قاچاق میوه بیان کرد: روزانه میادین میوه و تره‌بار و سردخانه‌ها رصد می‌شوند و در همین راستا تا کنون 2 فقره پرونده تشکیل شده است که یکی از آن‌ها مربوط به کشف 2 تن موز و دیگری میوه‌های لوکس بوده و در حال پیگیری است. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با اشاره به موضوع میوه شب عید، گفت: تیم‌های ویژه برای رصد میوه های شب عید به ویژه سیب و پرتقال در نظر گرفته شده و در صورتی که میوه‌ها فاقد کیفیت لازم باشند، با دستگاه متولی و بخش خصوصی دخیل در حوزه برخورد می‌شود. وی با بیان اینکه طرح برخورد با فروشندگان مواد خام دامی با همکاری اداره کل دامپزشکی البرز اجرا می‌شود، تاکید کرد: این طرح از امروز آغاز می‌شود و با همکاری بهداشت نیز طرح بسیج سلامت نوروزی در دستور کار قرار دارد و شعبه ویژه برای این موضوع در نظر گرفته شده است. مختاری با اشاره به اینکه پرونده‌های طرح ویژه نظارت نوروزی خارج از نوبت در شعب خاص رسیدگی می‌شود، افزود: سیاست بر این است که سرعت و اثربخشی لازم در رسیدگی به پرونده‌های وجود داشته باشد. وی با اشاره به اینکه در بازرسی‌های روز گذشته یک واحد تولیدی نیز تعطیل شد، بیان کرد: این واحد کالاهای بهداشتی در محلی غیرمجاز و غیربهداشتی تولید می‌کرد که متهمان آن بازداشت شده و سیر قضایی پرونده در حال انجام است. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با اشاره به اینکه 50 درصد محکومیت‌ها تاکنون وصول شده، گفت: 202 میلیارد و 752 میلیون و 731 هزار و 48 ریال وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است. وی اظهار داشت: تعداد 432 نفر ممنوع‌الخروج برای عدم پرداخت جرائم، 432 نفر مسدود الحساب و 432 نفر نیز ممنوع‌المعامله از سوی دادستان کل کشور شدند.
مختاری مهمترین معضلاتی که در دستور کار تعزیرات حکومتی استان البرز قرار دارد را طرح‌ها و حراج‌های غیرواقعی و نیز فاکتورسازی‌های غیرواقعی دانست و گفت: سامانه پیام کوتاه 30009651 به این منظور برای اطلاع رسانی و اعلام شکایت توسط شهروندان در نظر گرفته شده است.





منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود