22 فروردین 1395
شماره خبر: 160892

اقتصاد مقاومتی نسخه نجات‌بخش اقتصاد کشور در حال و آینده است‌

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اقتصاد مقاومتی نسخه نجات‌بخش اقتصاد کشور در حال و آینده است‌


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: بحث اقتصاد مقاومتی شعار نیست؛ یک دکترین اقتصادی است که باید به‌طور کامل و به شکل دقیق عملیاتی شود تا نتایج آن آشکار شود و نسخه‌ای است که نجات اقتصاد کشور در حال و آینده به آن پیوند خورده است.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی امروز از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه مواد و انرژی، با محوریت سرامیک، نیمه‌هادی‌ها، نانو مواد و انرژی‌های تجدیدپذیر و نیز کارگاه تولید و آزمایش آلیاژهای نقره -برای جایگزینی با پوشش‌ها و نمونه‌های خارجی که در تولید پنجره‌های نقره‌ای ضریح‌های اماکن متبرکه استفاده می‌گردند- و کارگاه آبکاری پیشرفته نقره و پوشش‌کاری قطعات این پژوهشگاه دیدن کرد.
وی در جمع اساتید این مجموعه، ضمن تبریک سالروز ولادت امام باقر (ع) به‌عنوان مؤسس دانشگاه بزرگ اسلامی و ملقب به شکافنده‌ علوم از اهل‌بیت (ع)، اظهار داشت: خداوند متعال عالم را تحت سلطه و مسخّر انسان قرار داده است و انسان باید از تمام این امکانات و مواهب برای رشد و تعالی خود بهره بگیرد. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: کارهایی که در این مجموعه انجام می‌شود با ارزش است و نوع اقدامات، نشان‌دهنده‌ یک برنامه و هدف‌گذاری صحیح برای مجموعه است و هر کاری که با برنامه انجام شود، به طور حتم اثرگذار می‌شود. وی تصریح کرد: مهم این است که ما بتوانیم با این ظرفیت‌های موجود، باوری را در جامعه ایجاد کنیم که تفکر غالب بودن فنّاوری و توان صنعتی کشورهای خارجی، در بین مردم شکسته شود؛ باید این باور به وجود بیاید که ما نیازی به خارج از کشور نداریم و می‌توانیم ملزومات مورد نیاز خود را در داخل تولید کنیم. امام جمعه کرج گفت: بحث اقتصاد مقاومتی شعار نیست؛ یک دکترین اقتصادی است که باید به‌طور کامل و به شکل دقیق عملیاتی شود تا نتایج آن آشکار شود و نسخه‌ای است که نجات اقتصاد کشور در حال و آینده به آن پیوند خورده است. وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این راهکارها زمینه‌هایی لازم است که مجموعه‌ پژوهشگاه مواد و انرژی یکی از بازوان مهم در فراهم نمودن این زمینه‌ها است. آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: استان البرز یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و ارتباط این صنایع با پژوهشگاه در توسعه‌ این فعالیت‌ها بسیار مؤثر است که در این راستا باید اطلاع‌رسانی مناسبی از عملکرد این مجموعه در جامعه و بین این صنایع صورت پذیرد. وی افزود: اطلاع‌رسانی درباره‌ دستاوردهای جالب‌ توجه این مجموعه سبب افزایش روحیه‌ امید در جامعه می‌شود و انگیزه‌ پیشرفت را در جامعه دانشگاهی و علمی زنده می‌کند. در انتهای این دیدار یک قطعه از شبکه‌های مهره‌ماسوره‌ای تولیدی این مجموعه که جهت استفاده در پنجره‌های ضریح ائمه طاهرین (ع) به کار می رود، به یادگار به نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اهدا شد.




منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود