8 خرداد 1395
شماره خبر: 163769

فضا برای حضور جوانان در مساجد فراهم شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فضا برای حضور جوانان در مساجد فراهم شود


امام جمعه موقت تهران گفت: باید فضا را به گونه ای مهیا کنیم تا جوانان به سمت مساجد آمده و در نمازهای جمعه شرکت کنند، چرا که دشمنان قصد دارند جوانان را از امام زمان (عج) دور کنند.
آیت الله حاج شیخ کاظم صدیقی در اولین ماهگرد اعتکاف مصلای کرج که شامگاه جمعه در مصلای این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه خداوند روح خود را درون آدمی دمیده است، اظهار کرد: خداوند با این امر به انسان اعلام کرده که به این مکان تعلق ندارد و باید به جایگاه رفیعی که از آن آمده برود. وی افزود: انسان باید در نظر داشته باشد زمانی که در قفس تن محسور است، بار خود را برای پرکشیدن به آسمان و جایگاه های بالاتر سبک کند. دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه وطن انسان دنیا نیست و مومن در دنیا غریب بوده و گرفتار غربت است، تصریح کرد: دنیا برای مومن زندان است و هیچ عاقلی به ماندن در زندان رضایت نمی دهد و تلاش می کند تا هرچه زودتر از آن رهایی یابد. وی با اشاره به اینکه خداوند برای ما منزل، مقام و درجاتی را در نظر گرفته است، گفت: در صورتی که بتوانیم بار خود را سبک کرده و پر و بال خود را از زنجیرها آزاد کنیم و با هوای نفس و رذایل اخلاقی مبارزه کنیم، سیر ما به سوی جانان سریع تر خواهد بود. امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: انسان باید راه درست که به خداوند و اهل بیت (ع) می رسد را بیابد تا به لقاء خداوند برسد و به درجه ای نائل آید که هم جمال خدا را ببیند و هم سخن خداوند را بشنود، می شود کریم خداوند شد و کلام او را با گوش جان شنید. وی با اشاره به اینکه انسان باید به گونه ای عمل کند که بتواند به جایگاه بهشت برسد، بیان کرد: در این راستا عمل به قرآن و روایات اهل بیت (ع) بسیار کمک کننده است و راه صحیح را به انسان نشان می دهد. آیت الله صدیقی با تاکید بر قرائت دعای کمیل و سوره یاسین، خاطرنشان کرد: باید فضا را به گونه ای مهیا کنیم تا جوانان به سمت مساجد آمده و در نمازهای جمعه شرکت کنند، چرا که دشمنان قصد دارند جوانان را از امام زمان (عج) دور کنند.
وی در خاتمه با تاکید بر اینکه نماز اکسیری است که گناهان با آن بخشیده می شوند، گفت: نماز باید با خشوع و حضور قلب خوانده شود و همچنین توبه پس از نماز امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود