9 خرداد 1395
شماره خبر: 163875

80 درصد محیط بانان از ابتدای کار دولت یازدهم آموزش دیده اند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

80 درصد محیط بانان از ابتدای کار دولت یازدهم آموزش دیده اند


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید، بیش از 80 درصد نیروهای آموزش ندیده، آموزش دیدند و این امری بسیار مهم است.
حمیدرضا خیلدار در حاشیه بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از مرکز آموزش های محیط بانی دانشکده محیط زیست، در جمع خبرنگاران، گفت:‌ تاکنون حدود هزار و 50 نفر در کشور آموزش دیده اند و هدفگذاری آموزش برای امسال 600 نفر است و صد در صد نیروها آموزش می بینند. وی خاطرنشان کرد: بحث آموزش سرلوحه کار نیروهای نظامی است و هرساله آموزش های طولی و عرضی به این نیروها داده می شود. خیلدار افزود:‌ افرادی که به تازگی استخدام شده اند در طول 30 سال خدمت، برای هر 4سال دوره ای برای آنان تعریف شده که باید نسبت به اخذ گواهینامه پایان هر دوره اقدام کنند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه دوره های بدو خدمت، دوره عموم، تخصصی، سرپرستی و عالی از جمله دوره هایی است که بر اساس آن مدرک دریافت می کنند، تصریح کرد: محیط بانان بر اساس گذراندن این دوره ها درجه دریافت می کنند. وی گذراندن این دوره ها را برای انتصاب افراد ضروری دانست و گفت:‌ آموزش دوره های تخصصی در این حوزه بسیار موثر است و نیروهایی که با سلاح کار می کنند باید به کارگیری سلاح را به صورت عرضی آموزش ببینند که به این منظور هر 4 سال یکبار در حوزه آموزش دوره های عرضی، مدرک دریافت می کنند. خیلدار با اشاره به اینکه افراد آموزش دیده در مسئولیت امور محیط بانان گمارده می شوند، گفت:‌ قانون بکارگیری سلاح و مقررات مربوط به محیط بانان به آنان آموزش داده می شود و هر استان که نیازمندی هایی برای آموزش داشته باشند، مربی برای آنان در نظر گرفته می شود. وی افزود: هم اکنون نظام آموزشی محیط بانان تصویب شده و براساس اسناد بالادستی باید آموزش ها را گذرانده و پس از اخذ مدرک، به درجه نهایی برسند که در سراسر کشور 3 هزار و 200 درجه در این خصوص به محیط بانان ابلاغ شده است. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به حضور حدود 3 هزار محیط بان جدید در کشور، گفت:‌ برای 450 نفر از رئیسان شهرستان ها که فرماندهی یگان را بر عهده دارند درجه تعیین و ابلاغ شده است. خیلدار تاکید کرد: به دستور رئیس حفاظت محیط زیست کشور، معدل سازی برای ارتقاء حقوق درجات محیط بانان در حال انجام است و این امر در سال جاری اجرا می شود که سبب ایجاد انگیزه در محیط بانان می شود. وی با اشاره به اینکه 90 درصد نیروها تا کنون آموزش های لازم را گذرانده اند، گفت:‌ این موضوع بر کاهش تلفات محیط بانان و شکارچیان تاثیر داشته است. 10 درصد باقیمانده نیز به تفکر غیرمنفی محیط بان برمی گردد، چراکه در این دوره ها بحث کنترل خشم و رفتار سازمانی به محیط بانان به صورت عملی آموزش داده می شود و کارگاه های آموزشی برگزار می شود.
وی با اشاره به تاثیر ارایه این آموزش ها، اظهار داشت:‌ اگر درگیری هایی نیز وجود دارد، بر اساس تیراندازی برای دفاع از جان خود بوده است. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از زندانی بودن حدود 3 نفر از محیط بانان در کشور خبر داد که منعلق به استان کرمان، خراسان رضوی و کهکیلویه و بویر احمد هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود