22 خرداد 1395
شماره خبر: 164316

امام جمعه کرج: شور انقلابی درجامعه اسلامی باید حفظ شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امام جمعه کرج: شور انقلابی درجامعه اسلامی باید حفظ شود


نماینده ولی وفقیه دراستان البرز وامام جمعه کرج گفت: شور انقلابی به عنوان یکی از راه های مبارزه با فتنه های داخلی و خارجی باید در جامعه اسلامی حفظ شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های این هفته نمازجمعه کرج افزود: امروز رهبری معظم انقلاب به عنوان دیده بان و چشم بینای جامعه اسلامی با درایت و تیزبینی زوایای آشکارو پنهان جریان ها را در دنیا رصد می کنند و ما باید با تبعیت از مقام عظمای ولایت وحفظ روحیه انقلابی در برابر توطئه ها هوشیار باشیم. وی ادامه داد: افرادی که آرمان های انقلاب را قبول ندارند، نمی توانند انقلابی عمل کنند زیرا در مقابل دشمن سرخم کرده و خجالت زده می شوند . امام جمعه کرج افزود: نقشه دشمن برای تغییر ما است و سعی دارد گفتمان انقلابی نظام اسلامی را از درون تهی کند، اما فرزندان انقلابی امام (ره ) و رهبری، هوشیارانه از ارزش های انقلابی کرده و اجازه تعرض به کسی نمی دهند. نماینده ولی فقیه در استان البرزتاکید کرد: دشمنان بدانند که عالم اسلام وجود غده سرطانی رژیم صهیونیستی را در سرزمین اسلامی فلسطین برنمی تابد و همواره شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ برآمریکا تا رفع ظلم درجهان طنین انداز است. وی به دوموضوع مهم درمورد سخنرانی های مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت: رهبرمعظم انقلاب در سخنرانی 14 خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره ) بر حفظ دستاوردهای انقلاب تاکید داشتند و به تبیین شاخص های مهم انقلاب انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن پرداختند. حسینی همدانی به بیانات رهبری در جمع نمایندگان مجلس دهم اشاره کرد و افزود: دو وظیفه مهم توسط رهبری برای مجلس تعیین شد که یکی اقتصاد مقاومتی با توجه صادق نبودن غرب به وعدههایش در مورد برجام است. وی ادامه داد: باید از نسخه نجات بخش اقتصاد استفاده کرد و با تعیین خط و مشی دقیق می توان از بسیاری از موانع جلوگیری کرد.
امام جمعه کرج گفت: نکته مهم دیگر این است که رهبری تاکید بر تلاش جدی بر گسترش و ژرف سازی فرهنگ اسلامی دارند. خطیب جمعه کرج افزود: در این زمینه دشمن نفوذ و تغییر ماهیت انقلاب را در دستور کار خود قرار داده است و باید مسئولان هوشیار باشند. وی افزود: رهبری از نمایندگان مجلس خواستند که سنگری استوار در برابر ترفند های زیاده خواه استکبار باشند زیرا کینه آمریکا نسبت به ایران اسلامی تمامی ندارد. وی همچنین به مسئله نفوذ درکشور اشاره کرد، بیان داشت: تلاش دشمن برای آسیب زدن به فرهنگ عمومی کشوراست که دراین زمینه باید راه نفوذ دشمن را بست. امام جمعه کرج به 23 خرداد ماه سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به دستور امام راحل اشاره کرد و گفت: دشمن بر روی مسائل فرهنگی سرمایه گذاری کرده و دراین بخش توجه به توصیه ها و هشدارهای امام (ره ) و مقام معظم رهبری ضروری است. وی دربخش دیگری ازسخنانش به موضوع ربا خواری درجامعه پرداخت وگفت: رباخواری امنیت اقتصادی جامعه را ازبین می برد و گناهی فردی و اجتماعی است که ازچند مورد مورد لعن قرارگرفته است . وی افزود: حضرت رسول اکرم (ص ) درخصوص کسانی که فروشنده ، خریدار ، نویسنده و گواهی دهنده ربا هستند را مورد لعن قراردادند و عذاب ربا مثل عذاب کفر است و هرکس که مطیع خداست به ربا خواری ترغیب نخواهد شد. وی به اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره کرد وافزود: ماه رمضان ماه استغفار و دعاکردن است و انسان با پاک شدن دراین ماه ازآلودگی ها نجات خواهد یافت .
حسینی همدانی گفت: تلاوت قرآن به واسطه نزول کلام الله در ماه مبارک رمضان بسیار توصیه شده است. وی خاطرنشان کرد: کسی که یک آیه درماه مبارک رمضان تلاوت کند به اندازه ختم قرآن درماه های دیگر ارزش دارد. خطیب جمعه کرج اظهار داشت:رهبر معظم انقلاب درروز اول ماه مبارک رمضان درمحفل انس باقرآن فرمودند باید جلسات تلاوت قرآن به صورت محلی برپا شود. وی افزود: یک کاردیگر درزمینه قرآن باید مد نظرقرار گیرد این است که تلاوت قرآن واذان به صورت زنده توسط جوانان قاری ما که دراین زمینه مهارت دارند ازبلندگوهای مساجد صورت گیردتا نورانیت در محل ومردم بیشترشود. وی گفت: باید کارهای جمعی برای خنثی سازی ترفندهای دشمنان در جامعه اسلامی صورت گیرد. نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: دراین استان قابلیت های فرهنگی و معنوی فراوان وجوددارد که بایداحیا شود.
وی گفت:البته با هنرهای تجسمی کارهای قرآنی را بااهداف آموزشی دنبال می کنند که متفاوت است لیکن اهداف عالی قرآنی را باید ازمهدهای کودک آغازکرد. وی به 27 خرداد ماه سالروز تشکیل جهاد کشاورزی اشاره کرد وافزود: این نهاد در این روز به دستور امام خمینی (ره ) درسال 58 تاسیس شد که دستاوردهای فروانی داشته ضمن آنکه امروز رونق اقتصادی یکی اولویت مهم در مقوله اقتصاد مقاومتی است که باید توسط جهاد کشاورزی محقق شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود