7 فروردین 1395
شماره خبر: 160449

امام جمعه کرج: تحقق اقتصاد مقاومتی مطالبه همگانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امام جمعه کرج: تحقق اقتصاد مقاومتی مطالبه همگانی است


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، گفت: تحقق این موضوع مهم مطالبه همگانی است و باید همه برای آن تلاش کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در نخستین خطبه های نماز جمعه کرج در سال 95، افزود: در سال های گذشته این بحث مهم از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، اما مطالبه گری صورت نگرفت، امسال باید این مهم مورد توجه همه حتی رسانه ها نیز قرار گیرد. وی ادامه داد: باید دید که بحث اقدام و عمل دراین زمینه تا چه حد پیش می رود و توصیه می شود که راهکارهای مقام معظم رهبری دراین زمینه مورد توجه قرار گیرد. امام جمعه کرج گفت: دراستان البرز نیز غیر از روند کشوری استانداری البرز با تشکیل کمیته ای می تواند با در نظرگرفتن اولویت ها به این مهم توجه کند چراکه توانایی ها در این استان بسیار است. حسینی همدانی ادامه داد: باید از توانایی هایی که دراین استان وجود دارد استفاده کرد و این توانایی ها در اداره کشورنیز موثر است.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز خاطرنشان کرد: بیکاری و سایر معضلات نیز باید مورد توجه قرار گیرد . حسینی همدانی تاکید کرد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی مقام معظم رهبری راهکارهایی را مشخص کردند که باید مسئولان به آن ها توجه داشته باشند. وی اضافه کرد: دشمنان تلاش می کنند تا جمهوری اسلامی سکولار را ترویج کنند بنابراین همه آحاد مردم بویژه حزب الله باید بر تقویت گفتمان اسلامی تاکید کنند. امام جمعه کرج گفت: این اقدام فرهنگی بزرگی است که باید در دستور کار قرارگیرد و خود مردم نیز باید وارد عمل شوند . وی یادآورشد:دشمنان فکرمی کنند تحریم ها درتغییراراده ملت موثر است درحالی که این طورنیست بنابراین چاره ای جز مستقل شدن در مسائل اقتصادی نداریم . حسینی همدانی افزود:جمهوری اسلامی ایران مهد آزادگان،عزت و استقلال است بدان معنی که زیر بار فشار دشمن نمی رویم چراکه همه این درسها را از سالارشهیدان حسین بن علی (ع) آموخته ایم. امام جمعه کرج ادامه داد: دشمنان امروز درمقابل نظام جمهوری اسلامی زبون شده اند و قدرت مبارزه ندارند ،تمام تلاش غربیها از بین بردن نظام اسلامی است که برای این هدف طرح های جدی در داخل و خارج نظام اسلامی ریخته اند . حسینی همدانی در ادامه با اشاره به فرارسیدن مناسبت تاریخ 12 فروردین ماه اضافه کرد: دراین روز ساختار جدید سیاسی، اجتماعی ایران اسلامی برمبنای آرای اکثریت مردم تعیین شد و امیدی در زائقه مردم جهان بوجود آمد. وی یادآورشد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان از همه طرف به ما هجوم آوردند و افراد ضد انقلاب نیز حرکت هایی داشتند اما مردم دراین روز خجسته به همه این مقابله ها پاسخ صریح داده و رای به انقلاب اسلامی دادند که با ایثارگری و نثار خون هزاران شهید و استقلال خواهی به ثمر نشست . امام جمعه کرج گفت: این روز عید بزرگ ملت ایران اسلامی است که با تلاش بنیانگذارجمهوری اسلامی امام راحل (ره) و پشتیبانی مردم به نتیجه رسید که آثار و برکات بسیاری را به همراه داشت و امروز نیز سخنان مقام معظم رهبری باید چراغ راه همگان باشد تا دچار خسران نشویم . نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه سال جدید مزین به نام صدیقه کبری حضرت فاطمه (س) است ادامه داد: دراین سال باید طراحی و برنامه ریزی داشت چراکه براساس روایات هرکس دو روز از زندگی اش شبیه هم باشد ضرر کرده بنابراین باید این سال را هدفمند آغاز کنیم. امام جمعه کرج در ادامه اضافه کرد: درسالی که مزین به این بانوی بزرگوار است باید صفات حسنه ایشان از جمله افشاگری،استکبارستیزی و عدالت خواهی را مد نظر قرار داد.
توجه به قرآن کریم به عنوان چراغ راه بشریت ،ویژگی های دوران عصر امام زمان عج الله از جمله گسترش عدالت خواهی ،مبارزه با مظاهر فساد و اشرافی گری ،توزیع عادلانه فرصت ها و استعدادها بواسطه سایه عدالت اجتماعی و رفاه فراگیر ازدیگر موضوعاتی بودند که امام جمعه کرج در خطبه های این هفته به آنها پرداخت. راه اندازی مهد آدینه برای کودکان زیر شش سال در دوبخش نگهداری کودکان صفر تا سه سال و آموزش کودکان سه سال به بالا از دیگر مباحثی بود که امام جمعه کرج به آن پرداخت و اعلام کرد این مهد پس از تعطیلات فعال خواهد شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود