29 خرداد 1395
شماره خبر: 164797

افزایش آگاهی اجتماعی ارتقای امنیت را بدنبال دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افزایش آگاهی اجتماعی ارتقای امنیت را بدنبال دارد


فرمانده انتظامی استان البرز گفت: بسیاری از جرائم و مسائل امنیتی که به وجود می آید به دلیل عدم آگاهی شهروندان از اصول ایمنی و امنیتی و یا سهل انگاری نسبت به مراعات قوانین و مقررات است.
سردار بخشعلی کامرانی صالح اظهار کرد: برای افزایش مشارکت شهروندان در تولید و حفظ امنیت باید به آنها اطلاعات و آگاهی داد تا نگرش صحیحی از این حوزه در جامعه شکل بگیرد. وی در این باره توضیح داد: آموزش های مربوط به ارتقای کمی و کیفی امنیت باید به قدری ساده سازی شود که برای عموم مردم قابل فهم و اجرا باشد و بتوانند آن آموزش ها را به راحتی به خانواده و اطرافیان خود منتقل کنند.
وی افزود: آشنایی مردم با فناوری های نوین مربوط به افزایش امنیت چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری مخصوصاً برای دستگاه ها، نهادها، صاحبان صنایع و کسبه نقش زیادی در حفظ امنیت اماکن عمومی و خصوصی دارد. سردار کامرانی صالح در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به پدافند غیرعامل، گفت: پدافند غیرعامل با مقوله پیشگیری ارتباط تنگاتنگی دارد و فقط محدود به حوزه های دفاعی و نظامی نمی شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور ما در معرض بحران های ظبیعی نظیر سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره قرار دارد تدابیر مربوط به مواجهه با این بحران ها باید از قبل اندیشیده و در قالب مانورهای مختلف در جامعه آموزش های لازم داده شود تا از بروز خسارات مادی و معنوی تا جایی که ممکن است جلوگیری شود. وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: برای انجام فعالیت ها بکارگیری افراد خلاق و نخبگان برای کاهش هزینه ها، هم افزایی دستگاه ها و نهادها در برنامه ریزی های بهتر و کارآمدتر و پرهیز از موازی کاری ضروری است تا بیشترین بازدهی را از اقدامات خود بگیریم. رئیس پلیس البرز بیان کرد: برگزاری کارگاه های کوتاه مدت در زمینه آموزش های مربوط به پدافند غیرعامل و استفاده از اساتید و کارشناسان کار آزموده می تواند باعث افزایش آگاهی های عمومی در این حوزه حساس و مهم شود. سردار کامرانی صالح در پایان گفت: به هر میزانی که در توانمند سازی و اجرایی کردن اصول پدافند غیر عامل تلاش داشته باشیم به همان میزان شاهد کاهش هزینه های مادی و معنوی در عرصه های دیگر و مرتبط با افزایش توان و اقتدار کشور خواهیم بود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود