30 خرداد 1395
شماره خبر: 164905

همایش بیابان زدایی در اشتهارد برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

همایش بیابان زدایی در اشتهارد برگزار شد


به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان زایی همایش در سالن اجتماعات فرمانداری اشتهارد با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد.
تورج همتی معاون فنی اداره کل محیط زیست استان البرز در این همایش گفت؛ از 38 چالش جهانی بعد از تغییرات آب و هوا و کمبود آب شیرین پدیده بیابان زایی با عنوان سومین چالش جهانی مطرح است.
وی افزود بیابان زایی محصول عوامل طبیعی و عوامل انسانی است.عوامل طبیعی شامل، بارندگی ها، میزان رطبوت دما و فاکتورهای مربوطه به هوا و اقلیم است. معاون فنی اداره کل مهمترین عوامل انسانی را بهره برداری های بی رویه در منابع آب، تخریب پوشش گیاهی و چرای بی رویه و تغییر کاربری ها بر شمردند. این مقام مسئول افزود در گذشته رابطه عقلایی با طبیعت داشتیم، اما در حال حاضر عدم رعایت اصول توسعه پایدار و نیازهای زیست محیطی جامعه مشکلاتی را در حوزه مدیریت سرزمین در اراضی خشک ایجاد نموده که نیازمند ارائه راهکارهای لازم در خصوص مهار این پدیده است همتی در پایان راهکارهای مهار این پدیده را عدم بهره مندی از فرهنگ بومی در مهارتهای توسعه ای، فرهنگ سازی، بسیج همگانی، نهضت بیابان زدایی با هدف مسئولیت دادن به مردم برشمردند. 17 ژوئن برابر با 27 خرداد روز جهانی مقابله با بیابان زایی است که هر ساله به مناسبت گرامیداشت این روز مراسمی در سطح کشور برگزار می گردد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود