13 تیر 1395
شماره خبر: 165789

90 درصد آسیب های اجتماعی از طریق کلینیک ها بررسی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

90 درصد آسیب های اجتماعی از طریق کلینیک ها بررسی می شود


مدیر کل بهزیستی البرز اعلام کرد: بررسی بیش از 90 درصد آسیب های اجتماعی از طریق کلینیک های مدد کاری اجتماعی انجام می شود.
داریوش بیات نژاد در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور معاون حقوق بشر وزارت دادگستری، کانون وکلای البرزو برخی دیگر از مسئولان استانی که در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، افزود:بهزیستی به عنوان متولی و توسعه کلینیک های مدد کاری کلینیک اجتماعی فعال است . وی بیان داشت : اکنون 10 کلینیک مدد کاری اجتماعی در البرز فعال است و این تعداد می بایست افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد: در کنار مدد کاران اجتماعی ،مشاور حقوقی، مشاور و روانشناس بالینی حضور دارد. وی اظهار کرد: اگر لازم باشد به پزشک و روان پزشک نیز در این خصوص مراجعه می کنیم و به لحاظ ارتقای کمی و کیفی مددکار اجتماعی در استان تمام طرح هایی که اقدامات پیشگیری در دستور کار است . وی گفت: در بحث حقوق شهروندی دولت ها در مقابل مردم مسئولیت هایی دارند و همچنین مردم وظایفی در مقابل دولت ها دارند. بیات نژاد خاطر نشان کرد:اگر فرهنگ استفاده از خدمات حرفه ای مددکاری اجرا شود می توان بر بحران ها و آسیب های اجتماعی غلبه کرد و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی گام برداشت .وی ادامه داد: مدد کاران اجتماعی در تمام حوزه ها با انسان سروکار دارند و با خدمات حرفه ای که ارائه می دهند فرد را توانمند می کن ند. بیات نژاد گفت: با توجه به اینکه برخی آسیب های اجتماعی در البرز وجود دارد، حضور و خدمات کیفی مددکاری در این استان و ضرورت دارد . وی با اشاره به اینکه از زمانی که مددکاران اجتماعی در کنار قضات دادگستری در پرونده های طلاق قرار گرفته اند، کمترین خطا در صدور رای رخ می دهد.در این نشست تفاهم نامه ای بین مدیریت شهری و معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری منعقد شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود