13 مرداد 1395
شماره خبر: 167637

طرح «فهام» در البرز اجرا می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح «فهام» در البرز اجرا می‌شود


مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز با بیان اینکه طرح فهام در استان در حال اجرا است، گفت:مشخصات این طرح با توجه به نیازمندی‌های وزارت نیرو و نفت از سوی سازمان بهره‌وری انرژی ایران تدوین شد.
ناصر اسکندری با اشاره به اینکه طرح فهام در استان البرز در حال اجرا است، اظهار کرد: در راستای اهداف صنعت برق ایران و به منظور ایجاد شبکه هوشمند انرژی، به عنوان اولین گام، طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی که به اختصار فهام نامیده می‌شود به عنوان سیستم اندازه‌گیری هوشمند انرژی برای ایران تعریف شد.وی افزود: مشخصات این طرح با توجه به نیازمندی‌های وزارت نیرو و نفت از سوی سازمان بهره‌وری انرژی ایران تدوین شد. مدیرعامل شرکت برق البرز خاطرنشان کرد: در چارچوب این طرح برای یک میلیون مشترک برق در ۶ استان ایران کنتور هوشمند نصب می‌شود. اسکندری فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف و بسترسازی مناسب برای اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را از جمله مزایای این طرح برشمرد و تصریح کرد: با انجام این مهم امکان اعمال مدیریت بار توسط بهره‌بردار شبکه در شرایط عادی و اضطراری ایجاد می شود. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز یادآور شد: اجرایی شدن طرح فهام مزایای دیگری نظیر کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبض و بهبود وصول مطالبات، کاهش تلفات غیر فنی و مشخص‌سازی و مانیتورینگ تلفات فنی شبکه توزیع و افزایش کیفیت خدمات و کاهش زمان قطعی و نظارت بر کیفیت برق را به همراه خواهد داشت.
وی در پایان با اشاره به فراهم آوردن بستر مناسب برای قرائت مکانیزه کنتورهای آب و گاز، گفت: تعداد ۳۰۱ کنتور هوشمند برای مشترکین ولتاژ اولیه ۵۰۰ کیلو وات و بالاتر تا پایان سال ۹۴ نصب شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود