21 مرداد 1395
شماره خبر: 168129

نماینده ولی فقیه در البرز خواستار احداث کتابخانه مرکزی در استان شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نماینده ولی فقیه در البرز خواستار احداث کتابخانه مرکزی در استان شد


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه نبود کتابخانه مرکزی در استان به شدت احساس می شود، خواستار ایجاد کتابخانه مرکزی و پیگیری این موضوع از سوی مردم شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در آئین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی ارزان شدن کتاب را منجر به توسعه استفاده از آن دانست و گفت: از کتاب و کتابخوانی هر چه گفته شود کم است و باید توجه به کتاب بیشتر باشد. وی خاطرنشان کرد: از مسئولان می خواهم در کنار ایجاد کتابخانه های تخصصی، کتابخانه های عمومی را نیز توسعه دهند. واقعا جای خالی کتابخانه مرکزی در استان مشهود است و امیدوارم مردم با پیگیری های خود، از مسئولین ایجاد آن را بخواهند. نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: ساعت ها حضور در فضای مجازی و تلگرام و زدن حرف های بیهوده ذره ای به علم انسان اضافه نمی کند، اما اگر همین زمان صرف خواندن کتاب شود، اندوخته فراوانی به دست می آید. حسینی همدانی گفت: وقتی با کتاب مانوس باشیم به همان اندازه ای که زمان می گذاریم، فایده نیز کسب خواهیم کرد. امام جمعه کرج اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند از تریبون نماز جمعه برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی استفاده شود و این موضوع اهمیت کتاب را می رساند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب با وجود سختی و کار روزانه از خواندن کتاب غافل نیستند، برخی اوقات علامتی در کتاب می گذارند و در پاورقی آن یادآور می شوند که این قسمت، با خانواده خوانده شده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز، افزود: این در حالی است که اغلب ما کتاب نمی خوانیم چه برسد به آن که به مانند مقام معظم رهبری، همراه خانواده این کار را انجام دهیم. حسینی همدانی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، امروز کتابخوانی نه تنها وظیفه ملی بلکه واجب دینی است و باید آن ر ا جدی گرفت. عمر سرمایه انسان است، اگر این سرمایه از کف برود و در مقابل چیزی به دست نیاید، ضرر کرده ایم. وی با اشاره به اینکه کتاب جز مهمترین اقلام فرهنگی است، گفت: کتاب و کتابت عمر طولانی دارد، کتاب رسانه ای است که اطلاعات می دهد. هر چند اینترنت و فضای مجازی مردم را سرگرم و آنان را از کتابخوانی دور کرده اما هرگز از ارزش کتاب کاسته نشده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود