13 مهر 1391
شماره خبر: 12681

معجزه قرآن بیانگر اهمیت کتاب و کتابخوانی/راه اندازی 4 ایستگاه دائمی کتاب در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

معجزه قرآن بیانگر اهمیت کتاب و کتابخوانی/راه اندازی 4 ایستگاه دائمی کتاب در البرز

سپیدار آنلاین: فرماندار طالقان گفت: در اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی همین بس که مهمترین معجزه پیامبر اسلام کتاب بزرگ "قرآن " است.
ساسان دلاویز در جلسه هماهنگی نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان طالقان افزود: کتاب در فرهنگ مردم ایران جای دارد چرا که بزرگانی از خطه ایران در موضوع نویسندگی و کتاب صاحب نظر هستند. وی گفت: هر جامعه ای که به دنبال پیشرفت در ابعاد مختلف است باید در جامعه خود به فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه ویژه ای داشته باشد. فرماندار طالقان اظهار داشت: مطالعه نباید فقط در خواندن کتاب دانست بلکه مطالعه با خواندن روزنامه، سایتهای خبری و ... نیز میسر است. وی گفت: مدیران و مسئولان نیز اگر به دنبال تحلیل و درک درستی از مسائل پیرامون خود و جهان هستند باید توجه جدی به مطالع داشته باشند. دلاویز گفت: دولت خدمتگزار در حوزه فرهنگ و کتابخوانی به خوبی وارد شد و می توان دولت دهم را بعنوان دولتی فرهنگی دانست. دلاویز ادامه داد: در اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی همین بس که مهمترین . بزرگترین معجزه پیامبر اسلام (ص) کتاب (قرآن) است. فرماندار طالقان اظهار امیدواری نمود با ایجاد فضاهای مناسب و کتابخانه ها در شهرستان طالقان ، مردم بتوانند از امکانات فرهنگی بیشتر بهره برند.
چهار ایستگاه دائمی کتابخوانی در البرز راه اندازی می شود
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چهار ایستگاه کتاب در نقاط پر تردد استان البرز ایجاد می شود، گفت: این ایستگاه ها که به صورت دائمی خواهند بود، ابتدا در سطح کرج و اماکنی مانند ایستگاه های مترو و اتوبوس ایجاد می شود.
کمبود کتابخانه عمومی در طالقان
محسنی در ادامه به پیشینه تاریخی نویسندگی و مطالعه در طالقان اشاره کرد و گفت: در شهرستان طالقان با وجود بزرگان و نویسندگان مشهور در این عرصه در طول تاریخ باید در بحث ساخت کتابخانه های عمومی توجه ویژه ای داشت. وی گفت: می توان بخشی از این کتابخانه ها را به آثار بزرگان طالقانی اختصاص داد.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود